Golf GTI Edition 35 i Polo GTI w polskich salonach

(ip)
Od 2 stycznia 2012 w polskich salonach będą dostępne dwa nowe modele Volkswagena: Polo GTI oraz jubileuszowa wersja Golfa GTI – Edition 35.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Polo GTI napędzane jest silnikiem TSI o pojemności 1.4 litra z kompresorem i turbosprężarką o mocy 180 KM. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest przednia oś, 7-stopniowa przekładnia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS), która dba o doskonałą trakcję także podczas pokonywania ciasnych zakrętów.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Ważący 1.269 kilogramów samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Jednocześnie jest on najoszczędniejszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,9 litra na 100 kilometrów. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony jeszcze w 1.8-litrowy silnik z turbodoładowaniem, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2). Nowe Polo GTI jest zatem o 25 procent oszczędniejsze.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Seryjnie Polo GTI wyposażone jest w ESP wraz z XDS, centralny zamek, klimatyzację, radio z CD, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą z łopatkami do zmiany biegów, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz pakiet elementów charakterystycznych dla GTI, na który składają się m.in.: czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza w przednim spojlerze o strukturze plastra miodu, rozszerzenia na progach, tylny spojler, 17-calowe koła ze stopu metali lekkich Denver i podwójna końcówka rury wydechowej.

Cena nowego Polo GTI to 76.390 zł.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Latem 1976 roku, kiedy rozpoczęto produkcję pierwszego Golfa GTI nikt nie przypuszczał, że 35 lat później model ten będzie miał olbrzymią rzeszę fanów, silniki osiągną moc ponad 200 KM i do 2011 roku sprzedanych zostanie niemal dwa miliony egzemplarzy. Z okazji 35. rocznicy rozpoczęcia produkcji tego modelu, Volkswagen zaprezentował jubileuszowy model Edition 35, który dostępny jest już także w polskich salonach.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy. W GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem. Jubileuszowy model zużywa 8,1 l/100 km, wersja z DSG jest jeszcze oszczędniejsza - spalanie wynosi 8 l/100 km.

Koncepcja designu tego auta łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienione elementy zewnętrzne i detale wnętrza świadczą o wyjątkowym charakterze tego samochodu. Logo z liczbą "35" znajduje się na błotnikach, listwach progowych i oparciach siedzeń.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Seryjnie samochód ten wyposażony jest także w ESP, boczne i czołowe poduszki powietrzne, kurtyny oraz poduszkę kolanową, reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, automatyczną klimatyzację, radio CD z czytnikiem MP3, kierownicę multifunkcyjną oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Watkins Glen.

Podobnie jak w klasycznym Golfie, także dla GTI Edition 35 dostępny jest opcjonalny pakiet "990". W cenie 990 zł, który obejmuje m.in. Radio RCD 310 z czytnikiem MP3 i z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie radia, autoalarm z niezależnym zasilaniem, podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów.

Golf GTI Edition 35 z manualną skrzynią biegów kosztuje 113.690 zł, wersja z DSG - 121.590 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty