Golf plug-in hybrid w sprzedaży w tym roku

(ip)
fot: Volkswagen
fot: Volkswagen
Jeszcze w tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek hybrydowego Golfa oferującego możliwość ładowania akumulatorów z wykorzystaniem standardowego gniazdka prądu. Model ten otrzyma oznaczenie GTE.

Nowa wersja Golfa powstanie w oparciu o projekt Audi A3 e-tron, w związku z czym na pokładzie znajdzie się  jednostka

fot: Volkswagen
fot: Volkswagen

benzynowa 1.4 TFSI, silnik elektryczny, sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa oraz akumulator wysokiego napięcia (8,8 kWh), składający się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw.

Silnik 1.4 TFSI rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 1750 do 4000 obrotów. Z kolei silnik elektryczny praktycznie zaraz po starcie generuje swój maksymalny moment obrotowy 330 Nm. Moc maksymalna jednostki elektrycznej wynosi 75 kW, natomiast moc systemowa i łączny moment obrotowy to odpowiednio 204 KM i 350 Nm.

To wystarczy, aby rozpędzić auto od zera do 100 km/h w czasie około 8 sekundy i maksymalnie do prędkości ponad 200 km/h. Zużycie paliwa wyniesie przy tym średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g dwutlenku węgla na km. Korzystając z napędu elektrycznego Golf GTE rozpędzi się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wyniesie 50 km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty