Sportowa linia nisko zawieszonego nadwozia tworzy z mocnym Dieslem dobraną parę. Klekoczące i wolne silniki wysokoprężne odeszły dawno do lamusa a nowe wcale nie ustępują kulturą pracy „benzyniakom”. 2.2-litrowy silnik wykonany w technologii CommonRail Accorda jest cichy w pełnym zakresie obrotów, elastyczny i zapewnia przyzwoite osiągi. To zmodernizowana jednostka z poprzedniej generacji, której moc po zmianach turbosprężarki i głowicy wzrosła z 150 do 180 KM.
Wysoki moment obrotowy 380 Nm dostępny jest już przy 2000 obr./min. Dzięki temu Accord Type-S chętnie reaguje na pedał przyspieszacza - do setki rozpędza się w 8,8 sekundy. Sześciostopniowa, manualna przekładnia pracuje perfekcyjnie, a krótkie i precyzyjne przełożenia pozwalają na sprawne operowaniem drążkiem zmiany biegów, co docenimy zwłaszcza jeżdżąc po mieście. Auto rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.
Type-S nie jest paliwożerny. Średnie spalanie w według producenta wynosi 5,8 l/100 km, co mniej więcej odpowiada wskazaniom komputera podczas jazd testowych. Trochę gorzej wypada w ruchu miejskim – tutaj ciężko zmieścić się podawanych w broszurach 7,5 l/100 km i wychodzi około 1,5-2 litry więcej. Poza miastem przy spokojnej jeździe auto spala około 5 litrów oleju napędowego na 100 km.
Dużego plusa należy przyznać Hondzie Accord za komfort jazdy. Samochód ma świetnie zestrojone zawieszenie - jest odpowiednio sztywne, co pozwala na śmiałe pokonywanie ostrych zakrętów, a jednocześnie dobrze tłumi nierówności. W panowaniu nad pojazdem pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy.
Wnętrze sedana jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Nie wygląda może zbyt efektownie, jest raczej spokojne i stonowane. Accordem podróżuje się wygodnie. Łatwo jest zająć odpowiednią pozycję za kierownicą, a miękkie wyprofilowane fotele dobrze trzymają ciało w zakrętach. Na brak miejsca nie mogą narzekać również pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie. Ciasno robi się jedynie, gdy na pokładzie Hondy znajduje się 5 osób. Bagażnik japońskiego sedana jest jednym z mniejszych w swojej klasie - ma 460 l pojemności.
Komfort pasażerów podwyższa dwustrefowa klimatyzacja oraz zestaw audio z 9. głośnikami, soobwooferem, zmieniarką CD/Mp3 oraz Bluetooth. Niestety w pakiecie Type-S zabrakło nawigacji.
Podsumowując, Accord to niezłe auto na długie trasy – ciche i wygodne zapewnia komfortowe podróżowanie a ekonomia jazdy jest na rozsądnym poziomie. Cena Accorda Type-S wynosi obecnie 137 900 zł. W swoim segmencie Accord konkuruje na naszym rynku m.in. z Volkswagenem Passatem, Toyotą Avensis i nowością na naszym rynku Suzuki Kizashi. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zaprezentowana zostanie wersja po faceliftingu.
Wybrane dane techniczne:
| Honda Accord | Toyota Avensis | VW Passat |
Wersja | Type-S | Prestige | Highline |
Cena (zł) | 137 900 | 132 500 | 125 690 |
Silnik | wysokoprężny | wysokoprężny | wysokoprężny |
Pojemność (cm3) | 2,2 | 2,2 | 2,0 |
Moc (KM) | 180 | 177 | 170 |
Moment obrotowy (Nm) | 380 | 400 | 350 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,8 | 8,5 | 8,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 220 | 220 | 223 |
Średnie zużycie paliwa (l / 100 km) | 5,8 | 5,9 | 5,6 |
Skrzynia biegów | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna |
Pojemność bagażnika (l) | 460 | 509 | 565 |
Emisja CO2 (g/km) | 154 | 157 | 146 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?