Nazwany przez projektantów „samochodem wyścigowym przeznaczonym na publiczne drogi”, Type R będzie najbardziej
ekstremalnym wcieleniem Civica Type R, jakie kiedykolwiek wyjechało z fabryki japońskiego producenta. Elegancki, aerodynamiczny profil nadwozia odzwierciedla funkcjonalny i dynamiczny charakter tego auta, zachowując jednocześnie cechy stylizacyjne typowe dla samochodów drogowych i uzupełniając je atrybutami typowymi dla modelu Type R.
Stylistyka Hondy Civic Type R Concept ściśle wiąże się z osiągami auta, dlatego nadwozie wręcz emanuje sportowymi akcentami. Wiele elementów stylizacyjnych spełnia nie tylko funkcje estetyczne, ale również praktyczne, co potwierdziły testy prototypowego modelu przeprowadzone na słynnej północnej pętli toru Nurburgring w Niemczech. Zespół ekspertów Hondy skupił się w tym przypadku na poprawie właściwości aerodynamicznych tj. zwiększeniu siły docisku, zapewnieniu lepszego chłodzenia i osiągnięciu optymalnego przepływu powietrza wokół nadwozia. Zadaniem przedniego spoilera jest zapewnienie większej siły docisku, podczas gdy pionowe boczne „lotki” wraz z przednim zderzakiem mają poprawić właściwości aerodynamiczne i sterować przepływem powietrza wokół przednich opon. Czerwony pas biegnący wokół przedniego spoilera dodatkowo uwypukla szeroką i nisko osadzoną na kołach sylwetkę modelu Type R.
Charakter przedniej części nadwozia Hondy Civic Type R podkreślają nowe reflektory ze zintegrowanymi diodami LED do jazdy dziennej oraz poziome światła przeciwmgłowe z ostro poprowadzonymi krawędziami. Inżynierowie powiększyli również górną i dolną części osłony chłodnicy i zastosowali wloty powietrza na masce silnika, które zapewniają optymalne chłodzenie mocnej jednostki napędowej. Z kolei przednie i tylne nadkola ze zintegrowanymi wlotami powietrza zostały poszerzone, co pozwoliło zmieścić we wnękach koła z szerokimi oponami.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów nadwozia Hondy Type R Concept jest nowe tylne skrzydło ze zintegrowanym światłem LED, które akcentuje futurystyczny wygląd auta. Kształt i kąt pochylenia podwójnego skrzydła zostały dobrane tak, aby zapewnić dodatkową siłę docisku. Wydajność tego elementu została dodatkowo potwierdzona podczas testów na torze wyścigowym.
Całość uzupełniają 20-calowe obręcze kół z czerwoną obwódką, czerwone zaciski hamulcowe oraz jasnoczerwony pas
dekoracyjny biegnący w dolnej części przedniego spoilera. Elementy tego typu dodają autu agresywnego charakteru, który odzwierciedla porywające właściwości jezdne Hondy Civic Type R.
Civic Type R będzie pierwszym modelem tego producenta w Europie wyposażonym w silnik VTEC TURBO z serii Earth Dreams Technology. Dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny ma oferować najlepsze osiągi w swojej klasie pojemnościowej, generować 280 KM mocy oraz spełniać wymogi normy EURO 6. Szczegółowa specyfikacja zostanie opublikowana w późniejszym terminie.
Koncepcyjna Honda Civic Type R powstała w Europie, przy udziale pracowników centrum rozwojowo-badawczego Hondy w brytyjskim Swindon. Zespół projektantów utrzymywał stały kontakt z kolegami odpowiedzialnymi za produkcję, a celem współpracy było stworzenie modelu demonstrującego kierunek stylizacji nadwozia produkcyjnej wersji tego auta.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?