Honda Civic VIII

Zdzisław Podbielski
Najnowsza generacja Hondy Civic wejdzie na nasz rynek na początku 2006 r. My już teraz prezentujemy pierwsze wrażenia z jazdy.

W gamie produkcyjnej Hondy model Civic zawsze zajmował szczególne miejsce. Najnowsza generacja auta wejdzie na nasz rynek na początku 2006 r. My już teraz prezentujemy pierwsze wrażenia z jazdy.

 

Civic ósmej generacji ma śmiałą bryłę nadwozia, które jest krótsze, szersze i niższe od poprzednika. Awangardowo wygląda zwłaszcza przednia i tylna część nadwozia z poziomymi pasami kryjącymi oświetlenie. Wchodząc po raz pierwszy do modelu Civic doznajemy uczucia zachwytu lub przerażenia. Dwustrefowa deska rozdzielcza ma niespotykany kształt i wystrój.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

Wymaga to przyzwyczajenia się do obsługi wskaźników i przełączników. Z tyłu jest dostateczna ilość miejsca, ale stopy pasażerów napotykają opór pod fotelami przednimi, gdyż właśnie tam umieszczono zbiornik paliwa. Rośli osobnicy będą mieli też niewiele miejsca nad głowami, ale o niewygodzie raczej mówić nie będą.

 

Zaletą samochodu jest duża pojemność bagażnika - 482 l, która po złożeniu tylnej kanapy wzrasta aż do 1352 l. To bardzo dużo. W nowym Civicu można tak złożyć tylna kanapę, aby w pozycji stojącej przewozić pralkę, lodówkę lub  nawet rower.

 

Do napędu samochodu przewidziano trzy silniki. Ten o najmniejszej pojemności skokowej przeniesiono z modelu Jazz. Jest to jednostka o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM, z podwójnym

Fot. Honda
Fot. Honda

wtryskiem benzyny i dwiema świecami zapłonowymi na każdy cylinder.

 

Silnik odznacza się niewielkim zużyciem paliwa. Zupełnie nową jednostką jest benzynowa 1,8 l ze zmiennymi fazami rozrządu VTEC, niskim tarciem wewnętrznym w układzie cylinder-tłok i zmienną długością kolektora dolotowego. Trzeci  z silników jest już znany z innych modeli Hondy: Accord, CR-V i FR-V. To rewelacyjnie skonstruowany diesel 2,2 l/140 KM, niezwykle dynamiczny i bardzo cichy.

 

Pomimo futurystycznego designu deski rozdzielczej kierowca przyzwyczaja się szybko i sprawnie odczytuje wyświetlane informacje. Miejsce kierowcy jest zaprojektowane ergonomicznie. Samochód napędzany silnikiem benzynowym 1,8 l oraz wysokoprężnym 2,2 l odznacza się

Fot. Honda
Fot. Honda

bardzo dobrą dynamiką.

 

Przy tej dynamice istotna jest stabilność pojazdu w ruchu. Uzyskano ją zmieniając (w porównaniu z poprzednikiem) zawieszenie tylnych kół. Zamiast poprzecznych i wzdłużnych wahaczy zastosowano poprzeczną belkę skrętną połączoną z wahaczami wzdłużnymi.

 

Elementy te tak dobrano, że samochód jest dobrze stabilizowany na łukach dróg przejeżdżanych nawet z dużą prędkością. Jak u Hondy, wszystkie urządzenia sterowania działają płynnie, a kierowca ma świetną widoczność do tyłu w dużych lusterkach zewnętrznych.

 

Nowy Civic pojawi się na polskim rynku już w styczniu 2006 r. w wersji 5-drzwiowej. Późną wiosną przewidywana jest wersja 4-drzwiowa, a jesienią - wersja 3-drzwiowa. Samochód już teraz można zamawiać u dilerów.

 

Najtańszy Civic VIII z silnikiem 1.4 kosztuje 61 900 zł, 1.8 - 70 900 zł, a z dieslem 2.2 82 900 zł. W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układy ABS i stabilizacji toru jazdy ESP, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek.

 

Wybrane dane techniczne

 

Oznaczenie wg silnika

1.4i-DSI

1.8i-VTEC

2.2i-CTDi

Rodzaj silnika

benzynowy

diesel

Liczba cyl./zaworów

4/8

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1339

1798

2204

Moc maks. (KM-obr/min)

83-5700

140-6300

140-4000

Moment maks. (Nm-obr/min)

119-2800

174-4300

340-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

14,6-16,1*

8,9-10,4*

8,6

Prędkość maks. (km/h)

170

205

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

50

Zużycie paliwa: miasto /poza miastem/

cykl mieszany (dm3
/100 km)

7,6/4,9/5,9

8,2/5,2/6,4

6,6/4,3/5,1

Długość/szer./wys. pojazdu (mm)

4248/1765/1460

Rozstaw osi (mm)

2635

* zależnie od wyposażenia pojazdu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty