Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego.
Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii, przy doskonałym czuciu drogi przy wszystkich prędkościach i warunkach jazdy. Odpowiednie zbilansowanie i przyczepność są niezbędne, aby w pełni wykorzystać 810 KM i 960 Nm momentu obrotowego RM20e na różnych nawierzchniach.
W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Dane techniczne RM20e
Koncept
- Tylnonapędowy z centralnie umieszczonym silnikiem
- Napęd zelektryfikowany
Nadwozie
- Dwuosobowe, dwudrzwiowe (bazujące na modelu Veloster N)
Układ napędowy
- Silnik umieszczony centralnie
- Tylna oś napędowa, elektryczna
Aerodynamika
- Przedni splitter
- Tylny spoiler
- Tylny dyfuzor
Silnik
- silnik i inwerter wykorzystujący napięcie 800V
- maksymalna moc układu 596 kW (4 x 148 kW) (dostępna przez 20 sekund)
- maksymalny moment obrotowy układu 960 Nm (4 x 240 Nm)
Skrzynia biegów
- Reduktor z jednym przełożeniem 1:5.67
- Koła zębate z prostymi zębami
Bateria
- Pojemność: 60 kWh; moc szczytowa: 600 kW
- Napięcie nominalne: 605 V; napięcie szczytowe: 705 V
- Baterie zanurzone w cieczy
- Zdolność do ładowania z napięciem 800V
Prędkość maksymalna
- 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Zawieszenie
- Kolumny MacPhersona z przodu
- Podwójne wahacze z tyłu
- Z regulacją twardości i geometrii
Amortyzatory
- Konwencjonalne amortyzatory gazowe
Hamulce
- 6-tłoczkowe z przodu
- 4-tłoczkowe z tyłu
- Mechaniczny ręczny
System ABS
- Motorsport ABS M5 (Bosch)
Wspomaganie układu kierowniczego
- Elektryczne
Kierownica
- Z modelu Veloster N TCR (z łopatkami)
Wymiary (mm)
- 4 319 (długość)
- 1 945 (szerokość)
- 1 354 (wysokość)
- 2 672 (rozstaw osi)
- 899 (zwis przedni)
- 748 (zwis tylny)
- 80 (prześwit)
Wnętrze
- Sportowe fotele Sabelt® z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa
- Zestaw wskaźników dedykowane do napędu elektrycznego
Koła
- 19” X 10” z oponami 265/35R19 (przód)
- 20” X 11” z oponami 305/30R20 (tył)
- Jednoczęściowe, lekkie kute felgi aluminiowe
- Większe, poszerzone nadkola
Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Skody
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody