Nowatorskie urządzenie Mazdy działa podczas zwalniania i hamowania, wykorzystując energię kinetyczną. Elementem magazynującym energię jest wydajny kondensator, zaś jej odzyskiwaniem zajmuje się nowy alternator o napięciu 12/25V. Zanim prąd zostanie dostarczony do instalacji elektrycznej samochodu, specjalna przetwornica DC/DC zmienia jego napięcie na 12V.
**CZYTAJ TAKŻE
Mazda MX-5 SportMazda odświeża linię modelową**
Nowością jest kondensator energii EDLC, który może być naładowany w ciągu 1 sekundy. Dzięki niemu, producent mógł zrezygnować ze stosowanych dotychczas specjalnych akumulatorów RBS, znacząco redukując w ten sposób wagę całego systemu.
Jak zapewnia producent, nowe rozwiązanie zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 10% w warunkach miejskich. i-ELOOP ma być stosowany w samochodach Mazdy w 2012 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?