Ile kosztowała naprawa prezydenckiej limuzyny?

(mm)
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Grzegorz Jakubowski
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Grzegorz Jakubowski
4 marca 2016 roku na autostradzie A4 między Wrocławiem a Katowicami doszło do wystrzału opony w prezydenckiej limuzynie. Auto właśnie zostało naprawione.

Kierowca 4-tonowego pojazdu stracił panowanie nad autem i wylądował w rowie. Powodem był wystrzał tylnej opony. Jak ustalono limuzyna była wyposażona w ogumienie PAX w rozmiarze 245/710 R490 AC, pozwalające na kontynuację jazdy po przebiciu.

Rzecznik prasowy Biura Ochrony Rządu, w rozmowie z dziennik.pl ujawniła, że rachunek za naprawę wyniósł 131 624,68 zł. Trzeba mieć jednak na uwadze, że zakup opancerzonego BMW to wydatek rzędu dwóch milionów złotych.

Pod maską pracuje benzynowy silnik 6.0 V12 dostarczający 544 KM oraz 750 Nm. Napęd na tylne koła trafia za pośrednictwem 8-biegowej, automatycznej skrzynie biegów. Słabsza odmiana BMW 750Li High Security została wyposażona w silnik 4.4 (moc 407 KM i 600 Nm).

W sprawie zdarzenia z 2016 roku ciągle trwa śledztwo, które prowadzi opolska prokuratura. 

Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty