Mitsubishi i-MiEV Evolution wyposażono w silniki elektryczne, akumulatory trakcyjne i inne zasadnicze zespoły pochodzące z
produkcyjnej wersji samochodu i-MiEV. Samochód powstał przy współpracy z partnerami takimi, jak Meidensha Corporation oraz GS Yuasa Corporation. Mitsubishi i-MiEV Evolution został opracowany w celu popularyzacji zaawansowanych technologii stosowanych przez firmę w podzespołach i elementach sterowania samochodów elektrycznych. Wiedza, którą Mitsubishi zyskuje w trakcie konstruowania i eksploatacji wyczynowego samochodu i-MiEV Evolution zostanie wykorzystana przy opracowywaniu następnych samochodów elektrycznych, służąc uzyskaniu najwyższej trwałości i niezawodności tych pojazdów.
W wersji przygotowanej do wyścigu Pikes Peak wszystkie podzespoły umieszczono w specjalnie zaprojektowanym do wyścigów nadwoziu wykonanym z przestrzennej ramy rurowej oraz paneli z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi, zastosowano też inne rozwiązania służące obniżeniu masy i podwyższeniu sprawności aerodynamicznej nadwozia. Układ napędowy składający się z pojedynczego silnika elektrycznego napędzającego koła przednie oraz z dwóch silników elektrycznych napędzających koła tylne pozwolił uzyskać system napędu wszystkich kół, zapewniający świetne osiągi i prowadzenie samochodu.
Pod kątem wyścigu Pikes Peak produkcyjną wersję Mitsubishi i-MiEV zmodyfikowano stosując bardziej aerodynamiczny zderzak przedni oraz instalując pałąki przeciwkapotażowe i inne zabezpieczenia stosowane w rajdach i wyścigach. Mitsubishi i-MiEV_ _wszedł już do sprzedaży na zachodnim wybrzeżu USA (w stanach Kalifornia, Waszyngton i Oregon) oraz na Hawajach w listopadzie 2011 roku. Rozszerzenie sprzedaży na całe terytorium USA planowane jest do czerwca 2012 roku. Mitsubishi i trafił także do salonów sprzedaży w Kanadzie jako Mitsubishi i-MiEV w grudniu 2011 roku, tak więc samochód już wkrótce będzie oferowany na pełną skalę na całym terytorium Ameryki Północnej i będzie pojazdem dostępnym zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.
Kierowcą samochodu i-MiEV Evolution w wyścigu na szczyt Pikes Peak, a także szefem zespołu będzie Hiroshi Masuoka — pierwszy japoński kierowca, który wygrał dwa razy pod rząd rajd Dakar. Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV zajmie miejsce Beccy Gordon, która triumfowała między innymi w terenowych wyścigach Score International Off-Road Racing Series.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?