Imperium kontratakuje

(eres), łm
Koncern z Monachium uruchamia sprzedaż nowych modeli na terenie Polski.

Do salonów wchodzi właśnie model BMW serii 5 Touring, czyli kombi. Od września będzie sprzedawany BMW serii 1. To ważne wydarzenie dla tego producenta gdyż firma ta wprowadza model do nowego segmentu. W przyszłości samochód ten zastąpi BMW serii 3 Compact. "Jedynka" zaoferuje coś, czego nie mają konkurenci: napęd na tylną oś i cztery doskonałe silniki do wyboru.

 

fot. BMW
fot. BMW

BMW Serii 1 ma kompaktowe rozmiary: długość 423 cm i rozstaw osi 266 cm. Jest więc o 23 cm krótszy od limuzyny serii 3. Pojemność bagażnika, 330 litrów, nie odbiega od normy w tym segmencie, jednak po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy 1150 litrów, co pozwala na swobodne spakowanie wszystkich bagaży.

 

Wersja podstawowa 116i z napędem benzynowym 1,6 l o mocy 115 KM osiąga przyspieszenie do 100 km/h w 10,8 s. Dostępna jest też wersja 120 i ze 150-konnym, 2-litrowym silnikiem, rozpędzająca się do "setki" w 8,7 sekundy i osiągająca 217 km/h. W gamie znajdą się też dwa silniki wysokoprężne zasilane układem common rail.

fot. BMW
fot. BMW

Będą to dwie mutacje silnika o tej samej pojemności 2,0 l: BMW 118d o mocy 122 KM osiąga 100 km/h w 10 s, zaś BMW 120d o mocy 163 KM potrzebuje na to tylko 7,9 s. Producent spodziewa się, że właśnie dynamiczne diesle będą się cieszyć największym zainteresowaniem nabywców. Napęd jest transmitowany na koła tylne poprzez 6-biegowe, manualne przekładnie w wersjach 118d, 120d i 120i, choć w dwu ostatnich można opcjonalnie zamówić 6-biegowy automat. Natomiast w wersji podstawowej 116i seryjnie otrzymamy 5-biegową skrzynię przekładniową.

fot. BMW
fot. BMW

Optymalny rozkład masy na obie osie 50:50 udało się osiągnąć m.in. dzięki lekkim stopom metali, które od czasu Serii 5 są wyróżnikiem bawarskich aut. Oprócz lekkiego bloku silnika i elementów skrzyni biegów, aluminiowe jest poszycie i zawieszenie.

O bezpieczeństwo aktywne dbają systemy stabilizacji toru jazdy i przyczepności, aktywne systemy wspomagania hamowania i dystrybucji siły hamowania na koła. BMW liczy na uzyskanie czterech gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

 

BMW Polska liczy na duże zainteresowanie tym modelem. Prognozuje się, że 70% klientów po raz pierwszy zakupi auto tej marki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty