Informacje prasowe Grupy PGD

Grupa PGD
Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD. Focus C-Max wchodzi do gry. Rok sukcesów Japan Motors.

**

Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD


Informacja prasowa z 5 lutego 2004 r.
Do bardzo udanych zaliczy miniony rok Grupa PGD.Po raz pierwszy w swojej historii firma przekroczyła 1% udziału
w rynku sprzedaży nowych samochodów. I to posiadając tylko cztery dealerstwa.Wzrost sprzedaży Grupy PGD osiągnął 44,4%, czyli ponad dwa i pół
raza więcej niż wzrost rynku motoryzacyjnego w Polsce, który wyniósł 16,8%.Grupa PGD sprzedała ponad 13% Fordów w Polsce, prawie 20% oryginalnych
części zamiennych do Forda i ponad 4% Nissanów.**Należące do Grupy PGD dealerstwa Forda - OMC Motors
w Warszawie oraz  Euro Car i Partner w Krakowie dostarczyły
klientom 3640 nowych samochodów, co stanowi 13,4% sprzedaży Forda w Polsce.
Największy wkład w tę sprzedaż miało OMC Motors, które jednocześnie osiągnęło
2,1% udziału w całym warszawskim rynku motoryzacyjnym.

Warto też zauważyć, że łączny udział Euro Caru i Partnera w rynku krakowskim,
który wyniósł 9,3%, jest o ponad 2% wyższy niż udział Forda w sprzedaży
w Polsce.
2003 rok przyniósł oddziałom OMC Motors oraz Partner statuty Centrów
Pojazdów Dostawczych, a Euro Carowi statuetkę Chairman’s Award - nagrodę
przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta w
salonie i w serwisie.
W bardzo udany sposób Grupa PGD wprowadziła do swojej oferty samochody
marek japońskich, od stycznia 2003 roku - Nissana, a od listopada - Suzuki.
Po pierwszym roku sprzedaży Nissana, bielski salon Japan Motors może pochwalić
się m.in.: pierwszym miejscem w rankingu standardów Nissana i zadowolenia
klienta, 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem
w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce (co trzynasty terenowy
Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy
PGD). Krótki okres sprzedaży Suzuki nie upoważnia do rozbudowanych wniosków,
potwierdza jednak, co znaczy dla marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące
od dnia, kiedy Grupa PGD rozszerzyła swoją ofertę o Suzuki, sprzedaż samochodów
tej marki w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie.
Grupa PGD to także ważny uczestnik rynku wtórnego, którego znaczenie
z roku na rok rośnie. W ubiegłym roku Działy Samochodów Używanych dealerstw
Grupy zanotowały wzrost sprzedaży o 73%.
Rok 2003 potwierdził także pozycję Grupy PGD na rynku oryginalnych części
zamiennych Forda. Hurtownia części Grupy PGD miała 19,6% udziału w zakupach
części z Ford Polska.
**

Innymi słowy (albo raczej liczbami) rzecz opisując, Grupa PGD
wygląda następująco:

**
1 - a dokładnie 1,06% udziału w polskim rynku sprzedaży nowych samochodów
(z liczbą 4079 aut) osiągnęła w 2003 roku Grupa PGD. To oznacza też, że
co 94 samochód sprzedany w Polsce wyjechał z salonu Grupy PGD

1 - pierwsze miejsce w rankingu standardów Nissana i zadowolenia klienta
zajął na koniec 2003 roku Japan Motors

1 - pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce
dla Japan Motors. Co trzynasty terenowy Nissan sprzedany w 2003 roku w
Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy PGD

2 - na drugim miejscu w rankingu sprzedaży Forda zakończył rok
OMC Motors ze sprzedażą 1592 aut, szósty był Partner, siódmy Euro Car,
które także znalazły się w ekskluzywnym klubie 1000

3 - po raz trzeci w swojej historii Euro Car zdobył nagrodę Chairman's
Award przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta
w salonie i w serwisie

5 - ponad pięciokrotnie wzrosła w regionie bielskim sprzedaż Suzuki,
w niespełna dwa miesiące od dnia, kiedy Japan Motors rozszerzył swoją ofertę
o samochody tej marki

13 - a dokładnie 13,4% wynosi udział Grupy PGD w sprzedaży Forda w
Polsce

18 - około osiemnastu kilometrów, czyli jak z... do..., miałby konwój
samochodów sprzedanych w salonach Grupy PGD w 2003 roku ustawionych zderzak
w zderzak

19 - a nawet 19,6% to nasz udział w zakupach części z Ford Polska.
I oczywiście miejsce pierwsze z ogromną przewagą nad następnymi odbiorcami.

1 037 422 - jeden milion kilometrów (z ładnym ogonem) przejechały w
minionym roku samochody Działu Spedycji Grupy PGD rozwożące części zamienne
Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu
Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.
**

Focus C-Max wchodzi do gry


Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.
Segment kompaktowych minivanów (MAV - Multi-Activity Vehicle) należy
do najbardziej dynamicznie rozwijających się na europejskim rynku samochodów
osobowych.Od dawna niecierpliwie oczekiwaliśmy na propozycję Forda w tym segmencie
rynku.Ford wszedł do gry mocną kartą. Tą kartą jest Focus C-Max.**Zapowiada się na przebój rynkowy tego roku - można przewidywać. Podstawą
do optymizmu jest sukces i znakomite opinie towarzyszące Focusowi, który
jest najchętniej kupowanym samochodem na świecie. A właśnie on posłużył
do stworzenia prawdziwie uniwersalnego minivana, z powodzeniem łączącego
przestronne wnętrze, uniwersalność zastosowań i wysoki komfort, ze smukłą
linią nadwozia oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, a także rewelacyjną
jakością prowadzenia.
Efektem pracy stylistów Forda jest atrakcyjny samochód rodzinny o niezwykle
nowoczesnej stylistyce i zaawansowanych innowacjach konstrukcyjnych, którego
funkcjonalne rozwiązania pomogą użytkownikom prowadzić aktywny styl życia.

Litera "C" w nazwie modelu wskazuje na jego podstawowe atuty: komfort
(Comfort
), pewność w prowadzeniu (Confidence
) i kontrolę,
czy raczej panowanie nad pojazdem (Control
). Z kolei człon "MAX"
wskazuje, iż każdy z tych elementów doprowadzono do maksimum, stąd hasło
kampanii promocyjnej - "maksymalnie dopracowany".

Dzięki zmiennemu układowi tylnych siedzeń (tzw. Comfort Seat System)
Ford Focus C-Max w wersji FX Gold może w komfortowych warunkach przewozić
pięć osób z bagażem, bądź też zapewnić luksusowe warunki podróżowania na
poziomie "lotniczej klasy biznes" dla czterech osób. Przy złożonym środkowym
tylnym siedzeniu, dwie osoby podróżujące z tyłu mają znacznie więcej miejsca
na nogi i więcej przestrzeni na wysokości ramion. Ford Focus C-Max został
zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu.
Wyższa i wygodniejsza pozycja za kierownicą oraz dobrze wyposażone miejsce
kierowcy idą w parze

z komfortem jazdy, precyzją sterowania, pewnym trzymaniem się drogi
i wysoką skutecznością hamulców.
"Ford przygotował bardzo dobrą ofertę promocyjnych pakietów wyposażenia
- mówi Dyrektor Handlowy OMC Motors Grzegorz Pszczel - dzięki temu otrzymaliśmy
piękny, nowoczesny samochód, którego relacja ceny do wyposażenia jest wręcz
rewelacyjna. Nasi klienci potrafią liczyć, dlatego z największym zainteresowaniem
spotkały się wersje FX Silver i FX Gold. Promocyjna oferta już na początku
sprzedaży, dotychczasowe zainteresowanie klientów, dobre opinie w prasie
fachowej oraz renoma Focusa, jaka obejmuje też C-Max’a, karzą nam wierzyć
w duży sukces tego samochodu

" dodaje Grzegorz Pszczel.
**

Rok sukcesów Japan Motors


Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.
Siedmiokrotny wzrost sprzedaży Nissana na Podbeskidziu.Pięciokrotny wzrost sprzedaży Suzuki.Pierwsze miejsca Japan Motors w pierwszym roku działalności.**Kiedy w styczniu 2003 roku Japan Motors rozpoczynał sprzedaż Nissanów,
udział tej marki w rynku bielskim wynosił zaledwie 0,63%. W ciągu roku
roku wzrósł - w co aż trudno uwierzyć - prawie sześciokrotnie - do 3,76%.
Warto zauważyć, że jest to o 1,1% więcej niż wynosi udział Nissana w sprzedaży
w Polsce. A to oznacza, że wskaźnik udziału marki w rynku lokalnym tzw.
performance przekroczył 140%. Bielski salon Japan Motors może pochwalić
się 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem w
sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce. Co trzynasty terenowy
Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu.
"Dobra oferta ma swoja wagę o czym świadczy wzrost sprzedaży
Nissana w Polsce o prawie 33%

- mówi Grzegorz Hankus, Dyrektor Zarządzający
Japan Motors - W naszym przypadku znaczenie miały jeszcze inne czynniki,
między innymi: dobre warunki ekspozycji aut w przyjaznym, klimatyzowanym
salonie (jedynym w regionie z restauracją dla klientów), doświadczenie
sprzedawców i przede wszystkim właściwie zbudowane i podtrzymywane więzi
z klientami.

" Japan Motors nie tylko zaprasza swoich klientów na jazdy
testowe po specjalnie przygotowanym torze, ale zorganizował także oryginalną,
off roadową prezentację samochodów terenowych oraz zlot posiadaczy Nissanów
z napędem na cztery koła.
"Liczby i procenty są ważne, ale nas cieszy najbardziej, że sukcesy
osiągnęliśmy zajmując jednocześnie pierwsze miejsce w rankingu spełnienia
standardów Nissan Poland i zadowolenia klienta

- z nieskrywaną dumą
stwierdza Grzegorz Hankus - ponieważ to wyróżnienie jest potwierdzeniem
filozofii naszego działania. Filozofii w której centrum jest klient i jego
potrzeby

".
W listopadzie 2003 roku Japan Motors uzyskał również autoryzację Suzuki
i rozpoczął działalność jako pierwszy na Podbeskidziu i jeden z pierwszych
w Polsce wielomarkowych salonów samochodowych. Krótki okres sprzedaży Suzuki
nie upoważnia do rozbudowanych wniosków, potwierdza jednak, co znaczy dla
marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące sprzedaż samochodów tej marki
w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie. "Sprzedalibyśmy jeszcze
więcej, ale po prostu brakło samochodów

- przyznaje Dyrektor Handlowy
Japan Motors Bogdan Leśniak. - Szczególnym popytem cieszyły się Grand
Vitara i Wagon R+

."
W Japan Motors przyznają, że najtrudniejsze już za nimi. Zbudowanie
świadomości marki Japan Motors jako salonu, w którym dostępnych jest dwanaście
modeli samochodów japońskich producentów przynosi efekty. W związku z tym
liczą, że rok 2004 będzie można uznać za równie udany. Wyniki stycznia
zdają się te oczekiwania potwierdzać.
Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu
Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty