Mierzący zaledwie 850 mm szerokości pojazd zapewnia miejsce dla dwójki pasażerów. Fotele nie zostały jednak umieszczone obok siebie, lecz jeden za drugim. Długość i-Road'a wynosi tylko 2350 mm, zaś rozstaw osi 1700 mm. Oznacza to, iż koła niemal wyznaczają krawędzie nadwozia. Według producenta, niewielkie rozmiary auta pozwalają zmieścić aż cztery i-Roady na jednym miejscu parkingowym przewidzianym dla tradycyjnego samochodu osobowego.
Do napędu tricykla Toyoty posłużyły dwa niewielkie silniki elektryczne o łącznej mocy 5,5 KM. Zostały one zintegrowane z przednimi kołami. Litowo-jonowe baterie, umieszczone z tyłu, pozwalają przejechać do 50 km bez potrzeby ich ponownego ładowania. Sam proces uzupełniania energii zajmuje natomiast 3 godziny.
Ciekawostką i-Roada jest elektronicznie sterowane zawieszenie - "Active Lean". Komputer oblicza kąt skrętu kół oraz prędkość i na tej podstawie decyduje o pochyleniu całego pojazdu, nie dopuszczając do wypadku.
Toyota nie poinformowała o ewentualnym rozpoczęciu produkcji i-Roada.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?