Jaki olej na zimę?

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. PHRASEA
Fot. PHRASEA
Przy rozruchu silnika w niskich temperaturach ważne jest, aby płynny olej dotarł w jak najszybciej do wszystkich węzłów tarcia w jednostce napędowej.

Przy rozruchu silnika w niskich temperaturach, w które obfituje polska zima ważne jest to, aby płynny olej dotarł w jak najkrótszym czasie do wszystkich węzłów tarcia w jednostce napędowej.

Fot. PHRASEA
Fot. PHRASEA

 

Właściwości olejów w tym zakresie charakteryzuje temperatura pompowalności. Jest ona o kilka lub kilkanaście stopni wyższa od temperatury krzepnięcia oleju. Przykładowe temperatury pompowalności dla olejów niektórych klas wynoszą: 0 W - 35; 5 W -30; 10 W - 25 oraz 15 W - 15 stopni Celsjusza.

 

Na tej podstawie i uwzględniając położenie geograficzne terenu, na którym eksploatowany jest pojazd można określić parametry oleju. Co więcej, stosując dobre oleje o niskich klasach lepkości 5W/30, 5W/40 czy 10W/40 możemy uzyskać dodatkowy efekt w postaci obniżenia zużycia paliwa o 2,7 % w porównaniu z eksploatacją silnika na oleju 20W/30, co w zimie ma niebagatelne znaczenie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty