Jakie czekają nas zmiany na mapie trolejbusowych połączeń w Lublinie

Małgorzata Szlachetka
Fot, Jacek Babicz
Fot, Jacek Babicz
Jesienią w istniejący układ komunikacyjny zostanie włączony nowy odcinek trakcji trolejbusowej, wybudowanej za unijne pieniądze. Linia 154. Budowa nowej trakcji trolejbusowej jest praktycznie zakończona, ale dopiero do 2015 roku planowane jest włączenie jej w całości do "krwiobiegu" miejskiej komunikacji.
Fot, Jacek Babicz
Fot, Jacek Babicz

Największą nowością wydaje się powrót linii trolejbusowej nr 154, która połączy ulicę Chodźki z LSM. Zarząd Transportu Miejskiego podaje, że prawdopodobnie zostanie uruchomiona w październiku br. Otwarcie linii nr 154 poprzedzą planowane na wrzesień, konsultacje społeczne prowadzone z radami dzielnic.

- Z pewnością  poprzemy ten pomysł, bo taka linia jest bardzo potrzebna. Na pewno chętnie skorzystają z niej studenci Uniwersytetu Medycznego, ale też osoby odwiedzające okoliczne szpitale - nie ma wątpliwości  Lucyna Więcierzewska, przewodnicząca Rady Dzielnicy Czechów Północny.

ZTM Lublin na razie nie podaje szczegółowego przebiegu tej linii. Najprawdopodobniej będzie prowadzić przez ulice: Unii Lubelskiej i Podzamcze.

- Przebieg nowej linii łączącej ulicę Chodźki z dzielnicą LSM ma nawiązywać do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154. Jednak dokładny przebieg trasy będzie dopiero przedmiotem konsultacji - zastrzega Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jednocześnie dodaje, że wszystkie nowe odcinki trakcji trolejbusowej zostaną uruchomione dopiero w  2015 roku. To jest również rok, do którego  do Lublina mają dotrzeć wszystkie trolejbusy zakupione z unijnego projektu "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie". Po mieście jeździ 31 z nich, docelowo będzie ich w sumie 70.                                                                          

Na razie oddawane są do użytku  pojedyncze odcinki "unijnej" trakcji, na przykład od 28 czerwca trasy linii trolejbusowych nr: 151, 152 i 160 zostały wydłużone do nowej pętli  przy ul. Powojowej, tzw. pętli Szymonowica. Z kolei do pętli na Felinie nadal dojeżdżają trolejbusy z napędem hybrydowym, na którym mogą przejechać do 5 kilometrów. Powód? Nowa trakcja trolejbusowa wybudowana w tym miejscu nie została jeszcze podłączona do prądu. O tym problemie pisaliśmy w Kurierze już w listopadzie ubiegłego roku.

ZTM w Lublinie nie zna też  terminu, w którym zostanie oddana do użytku trakcja na nowym odcinku Jana Pawła II.
- Trolejbusy wymagają szerszego układu połączeń - podkreśla Justyna Góźdź.

                                                                                                      Źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty