Janusz Kulig. Kolejna rocznica tragicznej śmierci kierowcy rajdowego

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
W swojej bogatej karierze, Kulig ścigał się m.in. Fiatem 126p, Toyotą Corollą, Oplem Kadettem, Renault Clio i Megane Maxi.
W swojej bogatej karierze, Kulig ścigał się m.in. Fiatem 126p, Toyotą Corollą, Oplem Kadettem, Renault Clio i Megane Maxi. Mitsubishi
13 lutego 2024 roku, mija 20 lat od tragicznej śmierci jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich kierowców rajdowych, Janusza Kuliga.

35-letni wówczas zawodnik zginął w piątek 13 lutego 2004 roku na strzeżonym przejeździe kolejowym w Rzezawie w województwie małopolskim. Niestety, z powodu błędu obsługi, która nie opuściła szlabanu, na torach doszło do zderzenia z pociągiem, w wyniku którego kierowca poniósł śmierć. Dróżniczka za doprowadzenie do wypadku została skazana przez sąd na karę dwóch lat pozbawienia wolności w zawieszeniu na trzy lata.

Debiutował w listopadzie 1991 r., startując Fiatem 126p w "Kryterium Asów". W swojej bogatej karierze, Kulig ścigał się m.in. Fiatem 126p, Toyotą Corollą, Oplem Kadettem, Renault Clio i Megane Maxi.

Kibice zapamiętają Kuliga przede wszystkim za sprawą startów za kierownicą Focusa WRC. W latach 1997, 2000 i 2001 zdobył on tytuł rajdowego mistrza Polski, zaś sezony 1998 i 1999 kończył na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej. Janusz Kulig świętował również sukcesy na arenie międzynarodowej. W 2002 roku był bliski zdobycia tytułu mistrza Europy. Ostatecznie zajął wówczas 2. miejsce.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty