John Deere Gator XUV 855D w Polsce

(ip)
John Deere Gator  XUV 855D  Fot: John Deere
John Deere Gator XUV 855D Fot: John Deere
John Deere wprowadza elektryczne wspomaganie kierownicy jako standardowe wyposażenie Gatora XUV 855D 4x4. Ten napędzany silnikiem Diesla pojazd użytkowy przeznaczony jest do wykonywania prac w trudnym terenie. Nowy układ powoduje, że Gator cechuje się większą wydajnością i łatwością prowadzania.

Gator XUV 855D 4x4 to najmocniejszy przedstawiciel grupy terenowych pojazdów użytkowych produkowanych przez John

John Deere Gator  XUV 855D  Fot: John Deere
John Deere Gator XUV 855D Fot: John Deere

Deere - amerykańskiego potentata w dziedzinie wytwarzania maszyn rolniczych i budowlanych. Pojazdy te przeznaczone są głównie do pracy w bardzo trudnym terenie. Od klasycznych quadów „side by side”, przeznaczonych do celów sportowych i zabawy, różnią się mocą i maksymalną prędkością.

Gator XUV 855D to propozycja dla osób potrzebujących mocnego, solidnego UTV, który dostarczy dreszczyku emocji podczas wykonywania codziennych zadań np.: drwali, leśników, właścicieli dużych farm lub firm budowlanych itp. Za granicą pojazd ten cieszy się dużym powodzeniem także w gronie osób, których w dziewiczy teren ciągną liczne pasje np.: wędkarzy czy myśliwych.

Dzięki napędowi na 4 koła i dużemu przyspieszeniu, niezależnie zawieszonym kołom oraz ogromnemu prześwitowi pojazdy Gator z tej serii z łatwością pokonują praktycznie dowolne przeszkody. Gator 855D cechuje się solidną konstrukcją. Hydroformowana rama  przypomina rozwiązania stosowane w samochodach ciężarowych. Duże dwutłoczkowe hamulce hydrauliczne z tarczami o średnicy 8,25 cala, pewnie i szybko zatrzymują maszynę w każdych warunkach.

Silnik i przekładnia
Pojazd napędza 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny silnik  Diesla o pojemności skokowej 854 cm3 i mocy 22 KM, charakteryzujący się dużym momentem obrotowym -. Sprawne przełożenie napędu na kola zapewnia dwuzakresowa bezstopniowa  przekładnia CVT.

Gator 855D mierzy 157 cm szerokości, 302 dł długości i ok 190 cm wysokości z kabiną. Maszyna, która z pełnym bakiem waży ok 877kg, może przewieźć ładunek 635 kg i posiada siłę uciągu ok. 680 kg. Jej maksymalna prędkość to 52 km/h. To mniej, niż osiąga np. sportowy kuzyn – niedostępny jeszcze w Europie Gator RSX 850i Sport (max. 85 km/h), ale bardzo dużo jak na przeznaczony głównie do pracy pojazd użytkowy.

Niezależne zawieszenie

John Deere Gator  XUV 855D  Fot: John Deere
John Deere Gator XUV 855D Fot: John Deere

Napęd realizowany jest zarówno w trybie 4WD, jak i 2WD. Sprawną zmianę zapewnia zamontowany na desce rozdzielczej przełącznik kołyskowy. W dodatku elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zapobiega przełożeniu całej mocy na koło, które utraciło przyczepność. Pojazd wyposażono w niezależna zawieszenie przednie i tylne z podwójnym wahaczem typu A-arm, regulowane z tyłu. Prześwit pod pojazdem wynosi 267 mm. Duże skoki  przedniej i tylnej osi (odpowiednio 203,2 mm i 228,9 mm) zapewniają komfortową jazdę w trudnym terenie oraz znaczne możliwości holownicze.

Poruszanie się po trudnej nawierzchni ułatwi również dobór odpowiedniego ogumienia. Ten model Gatora może być wyposażony w 3 jego rodzaje. Dostępne są opony uniwersalne All Terrain, przeznaczone do jazdy po drogach publicznych i w terenie, opony Ancla Extreme Terrain z agresywnym bieżnikiem, zapewniającym doskonałe parametry trakcyjne na błotnistym podłożu, albo opony Maxxis Xtreme Terrain na 14-calowych obręczach z lekkich stopów, które dzięki 6 warstwom opasania wyróżniają się dużą odpornością na przebicia i długą żywotnością.

Nadwozie
W Polsce pojazd jest dostępny z dwóch wersjach kolorystycznych: oliwkowo-czarnej  oraz zielono-żółtej charakterystycznej dla maszyn John Deere.  Kierowca może wybrać fotele kubełkowe z wysokim oparciem, szeroką ławę do siedzenia lub wygodne siedziska sportowe. Bezpieczeństwo zapewnia m.in. 3-punktowy pas.

W opcji dostępna jest również luksusowa, w pełni przeszkloną kabina. Dostępne są też takie opcje, jak skrzynka narzędziowa, mocowany na masce dodatkowy bagażnik, wyciągarka, osłona przednia, a nawet uchwyty na broń lub narzędzia oraz skrzynia ładunkowa. Ta ostatnia ma pojemność 460 l (nie licząc dostępnych przedłużeń) oraz 20 wbudowanych punktów mocowania i podnośnik z  siłownikiem gazowym lub opcjonalną blokadą  mechaniczną.  

Rodzina Gator
Opisywany powyżej Gator XUV 855D to jeden z wielu przedstawicieli rodziny pojazdów użytkownych Gator obecnych na polskim rynku. Poza serią pojazdów terenowych, należą do nich również słabsze pojazdy robocze oraz specjalne, wykorzystywane do prac w parkach, polach golfowych, stadionach itd. Maszyny te w zależności od przeznaczenia napędzane są silnikami Diesla, benzynowymi, a nawet elektrycznymi. W serii terenowych pojazdów użytkowych wyróżnić można, obok opisywanego XUV 855D, również cechujący się mniejszą mocą  XUV 550 oraz czteromiejscowy XUV 550 S4.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty