Kajetanowicz i Baran przed litewską rundą Mistrzostw Polski

(ip)
Fot:  LOTOS Rally Team
Fot: LOTOS Rally Team
Dwa rajdy w jednym, czyli Rajd Kauno Ruduo, stanowić będzie piątą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz szóstą Mistrzostw Litwy. Impreza rozgrywana już w najbliższy weekend to jedyny zagraniczny rajd w kalendarzu krajowego czempionatu 2013 i jeden z dwóch na luźnej nawierzchni. Areną zmagań jednego z najstarszych litewskich rajdów będą szutrowe odcinki w okolicach Kowna.

Załogi startujące w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będą miały do pokonania 10 oesów o łącznej długości

Fot:  LOTOS Rally Team
Fot: LOTOS Rally Team

prawie 170 km, z których większość prowadzić będzie po szutrze, a cztery krótkie, widowiskowe próby wytyczono na asfalcie. Dla rywalizujących w pełnym cyklu LOTOS RSMP liderów klasyfikacji Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana będą to pierwsze w sezonie kilometry oesowe na szutrowej nawierzchni.

Kajetan, Rajd Kauno Ruduo jest nowy w mistrzostwach. Jakie jest Twoje nastawienie?
Kajetan Kajetanowicz: - Bojowe, jak przed każdym innym rajdem :). Niewiele wiemy o tej rundzie i praktycznie wszyscy będziemy poznawać ten nowy rajd. Mam w sobie coś z odkrywcy i lubię czuć dreszczyk emocji. Ta lekka niepewność jeszcze mocniej nas mobilizuje. Czekamy, aby przekonać się co przygotowali dla nas organizatorzy litewskiej rundy. Nie znałem także Rajdu Janner, w którym wystartowaliśmy na początku roku, więc chłonąłem wtedy klimat, nowe trasy, cieszyłem się mogąc rywalizować z najlepszymi w Europie. Na Litwie także nigdy wcześniej nie jechałem, ale z przyjemnością poznam inne drogi, rajdową atmosferę u naszych sąsiadów. Będziemy rywalizować na pojedynczych odcinkach z lokalnymi kierowcami zgłoszonymi do czempionatu Litwy, ale priorytetem są Mistrzostwa Polski i uważnie będziemy przyglądać się przede wszystkim naszej rundzie. Czasu na poznanie specyfiki tras nie będzie zbyt dużo - mamy dwa przejazdy podczas zapoznania, więc mobilizacja i koncentracja sięgać będzie maksimum już od czwartku.

Właśnie - od ostatniej szutrowej rundy, w której startowałeś minął prawie rok. Co to dla Ciebie oznacza?
Kajetan Kajetanowicz: - Dla mnie to kwestia odtworzenia sobie jak jeździ się na luźnej nawierzchni, odzyskania wyczucia samochodu, zatem testy są niezbędne i ciężko pracujemy. Dla mojej ekipy technicznej oznaczało to, że nie mieli czasu na świętowanie wygranej w Rzeszowie, ponieważ w ciągu kilku dni musieli przezbroić naszą rajdówkę z wersji asfaltowej na szutrową. Teraz chcemy przypomnieć sobie jaki uśmiech u kibiców wywołuje jazda pełnymi poślizgami. Podczas gdy my będziemy latać bokami na szutrach, wspierani również przez Grupę LOTOS Robert Kubica i Michał Kościuszko będą walczyć w asfaltowym Rajdzie Niemiec. W wolnej chwili będę trzymał kciuki za chłopaków :).

Jarku, czy podczas szutrowych rajdów zmienia się Wasz styl pracy?
Jarek Baran: - Wyjazd na rajd, o którym nie wiemy dużo, jest sporym przedsięwzięciem logistycznym, ale wszyscy w LOTOS Rally Team są gotowi na takie wyzwania. Nasza praca w trakcie zapoznania i rajdu nie różni się od typowej, choć na poznanie specyfiki nowych odcinków nie będzie dużo czasu. Harmonogram skonstruowany jest ciekawie - z jednej strony długie oesy zazwyczaj decydujące o wynikach rajdu, z drugiej - całe sobotnie popołudnie to pokazowe próby rozgrywane na asfalcie. Choć będziemy jednym z pierwszych aut na trasie, co na szutrze nie jest dobrą pozycją wyjściową, to jesteśmy dobrze nastawieni.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty