Koncepcyjne BMW E-Scooter [GALERIA]

(red) źródło: Mototarget
Koncepcyjny BMW E-Scooter z napędem elektrycznym to odpowiedź niemieckiego producenta na zmieniające się potrzeby transportu w wielkich miastach.
Fot. BMW
Fot. BMW

Dostępne obecnie na rynku skutery napędzane silnikiem elektrycznym, ze względu na osiągi oraz krótki zasięg, wykorzystywane są niemal wyłącznie w miastach. Nowy BMW E-Scooter może być stosowany w znacznie szerszym zakresie.
**
CZYTAJ TAKŻE

Elektryczny samochód od AudiRenault Twizy w sprzedaży od 2012 roku

**

Pojazd posiada technologię, która zapewnia bezpieczeństwo wykonywanych manewrów wyprzedzania, nawet gdy na skuterze znajdują się dwie osoby. E-Scooter ma osiągi i przyspieszenie od 0 do 60 km/h na poziomie skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3. Wysoka pojemność baterii pozwala na przejechanie ponad 100 km na 1 ładowaniu, dzięki czemu koncepcyjny skuter BMW może być wykorzystywany w codziennym transporcie miejskim, jak i podmiejskim. nie zanieczyszczając środowiska.

Bateria nowego E-Scooter może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych, więc nie ma potrzeby szukania trudno dostępnych w Polsce punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Wystarczą 3h, aby w pełni naładować pustą baterię. Testy wykazały, że bateria najczęściej nie rozładowuje się całkowicie, zatem czas jej ładowania zazwyczaj jest znacząco krótszy.

W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.

Wydajny silnik elektryczny zamontowany został za obudową akumulatora. Przy hamowaniu odzyskiwana jest energia, dzięki czemu zakres pojazdu zwiększa się o 10-20 procent w zależności od sposobu jazdy. Elementy elektryczne niezbędne przy tego typu napędzie zostały zamontowane na obudowie akumulatora. Zewnętrzny system elektroniczny kontrolujący baterie stale zbiera informacje i monitoruje dane dotyczące np. temperatury i napięcia w komorach baterii, zarówno podczas jazdy jak i ładowania. Urządzenia elektroniczne pełnią funkcje kontrolne napędu elektrycznego.

Podczas jazdy urządzenia elektryczne i energoelektroniczne są chłodzone cieczą. Chłodnice są powszechnie stosowane w samochodach elektrycznych, ale w koncepcyjnym E-Scooter wykorzystano system chłodzenia powietrzem w celu zaoszczędzenia przestrzeni.

Pojazd znajduje się w tej chwili w zaawansowanej fazie testów. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej na przełomie 2011 i 2012 roku.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty