Informacja o zakończeniu produkcji Pandy II (od 2012 roku oferowana jako Panda Classic) pojawiła się 30 października. Fiat poinformował, że ostatnie egzemplarze tego auta opuszczą fabrykę w Tychach wraz z końcem 2012 roku. Wytwarzany od 9 lat model był motorem napędowym polskich zakładów, stanowiąc 1/3 całej produkcji.
Teraz, kierownictwo zakładu analizuje potrzeby i stara się "wypracować optymalne rozwiązania i decyzje, jak zakład ma funkcjonować w nowej sytuacji" - czytamy w oświadczeniu przedstawicieli fabryki. Poza Pandą w Tychach produkowany jest także model 500 oraz Ford Ka i Lancia Ypsilon.
Związki zawodowe pracowników tyskiej fabryki obawiają się, że może dojść do zwolnień. Dlatego też przygotowano wniosek z projektem pakietu socjalnego dla osób, które miałyby stracić pracę. Zdaniem szefów zakładu, w tej chwili jest jeszcze za wcześnie, by mówić o redukcjach etatów.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody