Zacznijmy więc od usunięcia z chłodnicy starego płynu. Podczas wykonywania tej czynności, silnik powinien być ciepły – dzięki temu bez problemu powinniśmy spuścić płyn chłodzący z całego układu ponieważ termostat będzie otwarty. W niektórych samochodach możemy się spotkać z koniecznością spuszczenia płynu z chłodnicy oraz z bloku silnika.
Aby wyczyścić układ chłodniczy, napełnijmy go wodą. Następnie uruchamiamy silnik, po rozgrzaniu wyłączamy, opróżniamy z zawartości płynu i napełniamy nowym czystym płynem do chłodnicy. Pamiętajmy, by w przypadku koncentratu płynu chłodzącego rozcieńczać go zgodnie z zaleceniem producenta. Po wymianie płynu, nie zapomnijmy odpowietrzyć układ chłodzenia.
Tutaj pojawia się pytanie „jak konserwować układ chłodzenia”? - Na korozję w tym układzie najbardziej narażone są kanaliki chłodnicy oraz nagrzewnicy. Dbajmy o to, by regularnie sprawdzać poziom płynu w chłodnicy. Jeśli zauważymy, że jest niski, może to grozić przegrzaniem silnika lub głowicy. Kiedy zauważymy spore wycieki – pozostaje wymienić chłodnicę na nową. Warto również co pewien czas – np. podczas wizyty na serwisie, poprosić o sprawdzenie jakości płynu chłodniczego. Większość warsztatów jest wyposażona w odpowiednie mierniki do sprawdzenia temperatury krzepnięcia płynu - mówi Marek Godzieszka, dyrektor Techniczny w firmie Auto-Boss.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?