Kontrola zawieszenia przy okazji wiosennej wymiany opon

(ip)
ZF Services rekomenduje kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego podczas wymiany opon na letnie źródło: materiały prasowe
ZF Services rekomenduje kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego podczas wymiany opon na letnie źródło: materiały prasowe
Początek wiosny to dla kierowców czas wymiany opon zimowych na letnie. To również doskonały moment na sprawdzenie elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego, którym nie służy zimowa aura. Eksperci ZF Services zachęcają do przeprowadzania takiej pozimowej kontroli przy okazji zmiany ogumienia.

Nawet łagodna zima wpływa na stan zawieszenia w samochodach osobowych i użytkowych. Jednym z głównych czynników jest

ZF Services rekomenduje kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego podczas wymiany opon na letnie źródło: materiały prasowe
ZF Services rekomenduje kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego podczas wymiany opon na letnie źródło: materiały prasowe

stosowana na drogach sól, która nawet w temperaturze powyżej 0˚C oraz w połączeniu z panującą w powietrzu wilgocią, jeszcze szybciej ujawnia swoje właściwości korozyjne. Ma to niekorzystny wpływ nie tylko na nadwozie pojazdu, ale przede wszystkim na niewidoczne na co dzień elementy podwozia i układ kierowniczy. Ich uszkodzenie bardzo szybko prowadzi do pogorszenia właściwości trakcyjnych pojazdu.

Przyjrzyj się bieżnikowi
Nierównomierne zużycie bieżnika w oponach zimowych na jednej osi może wskazywać na nieprawidłową pracę amortyzatora. W takim przypadku konieczna jest bezzwłoczna kontrola amortyzatorów oraz, jeżeli to konieczne, wymiana uszkodzonych na nowe. Należy pamiętać, że stan amortyzatorów ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróży. Od ich prawidłowego działania uzależniona jest długość drogi hamowania, właściwa reakcja pojazdu podczas gwałtownych manewrów (np. wymijania), a także poprawne działanie systemów ESP czy ABS.

Obejrzyj podwozie
Uszkodzone elementy zawieszenia prowadzą do postępującego zużycia innych części podwozia oraz gorszego komfortu jazdy. Podczas kontroli mechanicy powinni w szczególności sprawdzić, w jakim stanie znajdują się gumowe mieszki w przegubach kulowych zawieszenia. W przypadku uszkodzenia, do ich wnętrza dostaje się woda, która wypłukując smar stopniowo prowadzi do całkowitej awarii. Przedostające się cząsteczki brudu mogą też zniszczyć wewnętrzną poliuretanową powłokę sferyczną i uszkodzić zarówno łożysko jak i trzpień kulowy. W wyniku korozji, uszkodzeń mechanicznych lub nadmiernego zabrudzenia, awarii mogą ulec również drążki sterownicze i stabilizacyjne. Z kolei podczas kontroli układu kierowniczego, należy zwrócić szczególną uwagę na stan gumowych mieszków zabezpieczających oraz pojawiające się wżery korozyjne na mocujących je pierścieniach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty