Pierwsza myśl po zobaczeniu motocykla, uff dam radę! Po prostu nie ma miejsca na frędzle, sakwy, metalowe gwiazdki i inne
elementy prowadzące do jednego określenia „festiwal tandety”. H-D stworzył motocykl który bezwzględnie jest skierowany do młodszej grupy motocyklistów ale starsi i doświadczeni z pewnością znajdą w nim przyjaciela.
Designe Sportstera 72 sprawia, że trudno oderwać od niego wzrok również przechodniom. Wąskie 21-calowe koło z przodu kojarzone raczej z motorami enduro, szprychowe koła z biała obwódką na oponach, kierownica mini-ape, przycięty odsłonięty błotnik i wysunięte do przodu podnóżki plus całość podkreślona w rozsądnej ilości chromem i gustownymi detalami. Niesamowite wrażenie robią kierunkowskazy z przodu, zawieszone na kierownicy, natomiast z tyłu zintegrowane ze światłem stopu. Zbiornik paliwa w kształcie orzeszka o pojemność zaledwie 7,9 l z centralnie umieszczonym stylizowanym logo 72. Motocykl dostępny jest w kolorze czarnym, perłowym niebieskim i testowym Hard Candy Big Red Flake z brokatowymi dodatkami odbijające mieniące się nawet najsłabsze światło. Wszystko to sprawia że, pomimo wykorzystania znanych już z innych modeli części i dołożeniu tylko kilku „nowych” elementów motocykl prezentuje się ciekawie.
Zestaw obowiązkowy
72 to motocykl stworzono do lansu w jakości H-D; Lans = Sportster 72 + zestaw obowiązkowy czyli kask typu jet plus okulary t
zw. PKS-y, do tego obowiązkowa kurtka skórzana i ognia. Przemieszczając się z punkt A do punktu B należy poruszać się dostojnie oczywiście zgodnie z przepisami nie opuszczając miasta. Warto pamiętać aby punkty nie były zbytnio oddalone gdyż pojemność zbiornika w połączeniu z silnikiem o pojemności 1200 cm3 powoduje że po 70 km kierowca zaczyna nerwowo rozglądać się za najbliższą stacją benzynową.
Sportster 72 prowadzi się dobrze dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. Sprawdzony silnik 1200 V daje radę, a nawet więcej - trzeba uważać aby przy mocnym odkręceniu manetki utrzymać „siedzenie” na siedzeniu a nie ostatecznie na błotniku. Wysoka kierownica nie powoduje zmęczenia rąk i pozwala na stosunkowo precyzyjną kontrolę toru jazdy. Szeroko rozłożone ręce działają niczym spadochron zatem jazda powyżej setki zaczyna przypominać walkę o otrzymanie na stołku – zalecana prędkość jazdy 90 km/h. Należy bezwzględnie dodać - jeździmy tylko po czarnym, chyba że ktoś lubi mocne wstrząsy. Coś czego brakuje to fakt że „armatura” musi ryczeć a tu niestety UE wkroczyła i mamy niedosyt dla naszych uszu.
H-D Sportster 72 jest kolejnym krokiem ku zmianie wizerunku marki identyfikowanej ze starszymi panami z pokaźnym brzuchem i portfelem. Styl Sportstera trafia szeroko w gusta włącznie z paniami i tu jest jego szansa.
Cechy charakterystyczne modelu Sportster 72:
- Lakierowany proszkowo na szaro, silnik z chromowanymi osłonami.
- Dostępne schematy kolorystyczne: lakier brokatowy Hard Candy Big Red Flake z lamówkami na błotnikach i zbiorniku paliwa oraz standardowe malowanie Denim Black i Big Blue Pearl.
- Opony Dunlop z białym bokiem: 21 calowa na przód (MH90-21) i 16 calowa na tył (150/80B16).
- Chromowane koła stalowe ze szprychami.
- Wysoka kierownica mini-ape zamontowana na dwucalowych podpórkach.
- Okrągła osłona filtra powietrza z nową, wklęsłą pokrywą o średnicy 8 cali.
- Podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę.
- Podwójny wydech z dwoma chromowanymi tłumikami.
- Pojedyncze, winylowe siedzenie z teksturą.
- Montowany na kierownicy prędkościomierz w chromowanej obudowie.
- Chromowane sprężyny tylnych amortyzatorów z możliwością wstępnego ustawienia.
- Wysunięte do przodu podnóżki.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?