Lans w jakości H-D

Paweł Kossek
Harley-Davidson zaproponował w 2012 roku wiernym wyznawcom ducha wolności i niezależności model Sportster 72 przywodzącego na myśl lata siedemdziesiąte i kultowy film Dennisa Hoppera „Easy Rider”.

Pierwsza myśl po zobaczeniu motocykla, uff dam radę!  Po prostu nie ma miejsca na frędzle, sakwy, metalowe gwiazdki i inne

Fot: Polskapresse
Fot: Polskapresse

elementy prowadzące do jednego określenia „festiwal tandety”.  H-D stworzył motocykl który bezwzględnie jest skierowany do młodszej grupy motocyklistów ale starsi i doświadczeni z pewnością znajdą w nim przyjaciela.

Designe Sportstera 72 sprawia, że trudno oderwać od niego wzrok również przechodniom.  Wąskie 21-calowe koło z przodu kojarzone raczej z motorami enduro, szprychowe koła z biała obwódką na oponach, kierownica mini-ape, przycięty odsłonięty błotnik i wysunięte do przodu podnóżki plus całość podkreślona w rozsądnej ilości chromem i gustownymi detalami. Niesamowite wrażenie robią kierunkowskazy z przodu, zawieszone na kierownicy, natomiast z tyłu zintegrowane ze światłem stopu. Zbiornik paliwa w kształcie orzeszka o pojemność zaledwie 7,9 l z centralnie umieszczonym stylizowanym logo 72. Motocykl dostępny jest w kolorze czarnym, perłowym niebieskim i testowym Hard Candy Big Red Flake z brokatowymi dodatkami odbijające mieniące się nawet najsłabsze światło. Wszystko to sprawia że, pomimo wykorzystania znanych już z innych modeli części i dołożeniu tylko kilku „nowych” elementów motocykl prezentuje się ciekawie.

Zestaw obowiązkowy
72 to motocykl stworzono do lansu w jakości H-D;  Lans = Sportster 72 + zestaw obowiązkowy czyli kask typu jet plus okulary t

Fot: Polskapresse
Fot: Polskapresse

zw. PKS-y, do tego obowiązkowa kurtka skórzana i ognia. Przemieszczając się z punkt A do punktu B należy poruszać się dostojnie oczywiście zgodnie z przepisami  nie opuszczając miasta. Warto pamiętać aby punkty nie były zbytnio oddalone gdyż pojemność zbiornika  w połączeniu z silnikiem o pojemności 1200 cm3 powoduje że po 70 km kierowca zaczyna nerwowo rozglądać się za najbliższą stacją benzynową.

Sportster 72 prowadzi się dobrze dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. Sprawdzony silnik 1200 V daje radę, a nawet więcej - trzeba uważać aby przy mocnym odkręceniu manetki utrzymać „siedzenie” na siedzeniu a nie ostatecznie na błotniku. Wysoka kierownica nie powoduje zmęczenia rąk i pozwala na stosunkowo precyzyjną kontrolę toru jazdy. Szeroko rozłożone ręce działają niczym spadochron zatem jazda powyżej setki zaczyna przypominać walkę o otrzymanie na stołku – zalecana prędkość jazdy 90 km/h.  Należy bezwzględnie dodać - jeździmy tylko po czarnym, chyba że ktoś lubi mocne wstrząsy. Coś czego brakuje to fakt że „armatura” musi ryczeć a tu niestety UE  wkroczyła i mamy niedosyt dla naszych uszu.


Fot: Polskapresse
Fot: Polskapresse

H-D Sportster 72 jest kolejnym krokiem ku zmianie wizerunku marki identyfikowanej ze starszymi panami  z pokaźnym brzuchem i portfelem. Styl Sportstera trafia szeroko w gusta włącznie z paniami i tu jest jego szansa.

Cechy charakterystyczne modelu Sportster 72:

  • Lakierowany proszkowo na szaro, silnik z chromowanymi osłonami.
  • Dostępne schematy kolorystyczne: lakier brokatowy Hard Candy Big Red Flake z lamówkami na błotnikach i zbiorniku paliwa oraz standardowe malowanie Denim Black i Big Blue Pearl.
  • Opony Dunlop z białym bokiem: 21 calowa na przód (MH90-21) i 16 calowa na tył (150/80B16).
  • Chromowane koła stalowe ze szprychami.
  • Wysoka kierownica mini-ape zamontowana na dwucalowych podpórkach.
  • Okrągła osłona filtra powietrza z nową, wklęsłą pokrywą o średnicy 8 cali.
  • Podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę.
  • Podwójny wydech z dwoma chromowanymi tłumikami.
  • Pojedyncze, winylowe siedzenie z teksturą.
  • Montowany na kierownicy prędkościomierz w chromowanej obudowie.
  • Chromowane sprężyny tylnych amortyzatorów z możliwością wstępnego ustawienia.
  • Wysunięte do przodu podnóżki.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty