Lexus LS 2024. Wśród nowości m.in. wirtualny kokpit i cyfrowe lusterko wsteczne

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Standardem we flagowym Lexusie są 20-calowe felgi aluminiowe, a klienci mogą wybierać spośród 12 kolorów.
Standardem we flagowym Lexusie są 20-calowe felgi aluminiowe, a klienci mogą wybierać spośród 12 kolorów. Lexus
Lexus LS z roku modelowego 2024 z 12,3-calowym wirtualnym kokpitem, 10-calowym wyświetlaczem HUD oraz ulepszonym zawieszeniem pneumatycznym. Tak prezentują się zmiany.

Model LS rozpoczął w 1989 roku historię marki Lexus. Od tamtej pory na drogi całego świata wyjechało już ponad 900 tys. egzemplarzy tej eksluzywnej limuzyny. Flagowy model marki był pierwszą limuzyną Lexusa z napędem hybrydowym.

Aktualna, piąta generacja LS-a ma napęd Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy inteligentnego napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym Torsen. Lexus LS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km.

Lexus cały czas udoskonala swój flagowy samochód, a w salonach można już zamawiać egzemplarze z roku modelowego 2024, w których debiutuje wirtualny kokpit na ekranie o przekątnej 12,3 cala, a także nowy, funkcjonalny wyświetlacz HUD na przedniej szybie, który ma przekątną 10 cali. Standardem w Lexusie LS jest teraz cyfrowe lusterko wsteczne oraz ładowarka indukcyjna, a klapa bagażnika ma poprawioną funkcję kick, umożliwiającą otwarcie lub zamknięcie ruchem nogi. Zupełnie nowy jest też inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband (UWB), który zwiększa ochronę przeciwkradzieżową. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. Precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawia, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.

Lexus LS z roku modelowego 2024 ma też najnowszą generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3, a w wersjach Prestige i Omotenashi pakiet ten poszerzono o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Dwa najwyższe warianty wyposażenia mają także system autonomicznego parkowania.

Lexus dopracował też elementy konstrukcyjne auta. Poprawienie mocowania układu wydechowego minimalizuje wibracje i zwiększa komfort podróżowania. Dzięki zmienionemu mocowaniu kolumny kierowniczej, auto jeszcze lepiej reaguje na polecenia kierowcy. Ulepszono też charakterystykę pracy zawieszenia pneumatycznego, które oferowane jest w modelu LS w standardzie. Auto teraz jeszcze lepiej radzi sobie z nierównościami, porusza się płynnie, zwiększając komfort podróżowania. Lepsze zachowanie w zakrętach uzyskano dzięki zoptymalizowaniu mocowania belek usztywniających.

Na polskim rynku Lexus LS oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia - Elegance, F SPORT, Prestige i Omotenashi, które różnią się między sobą nie tylko dominującą kolorystyką, ale też pokryciem foteli, wykończeniem drzwi oraz elementami ozdobnymi. Doskonale wyciszone wnętrze Lexusa LS wyróżnia się wyjątkową dbałością o detale oraz wzorami i fakturami inspirowanymi japońską kulturą.

Standardem we flagowym Lexusie są 20-calowe felgi aluminiowe, a klienci mogą wybierać spośród 12 kolorów. Z palety wyróżnia się lakier Lunar Silver, który zmienia ton swojej barwy zależnie od pory dnia i kąta, pod którym ogląda się samochód, dodając subtelnej stylistyce wyrazistości i czyniąc ją bardziej intrygującą.

Lexus LS 500h kosztuje od 570 tys. zł za wersję Elegance.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty