Lexus LS 500h już w Polsce

(ip)
Lexus LS 500hPod maską Lexusa LS 500 znajduje się skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym doładowaniem, który zastąpił wolnossącą jednostkę V8 znaną z poprzedniej generacji modelu LS. Nowy motor zapewnia mniejsze spalanie i oferuje moc na poziomie 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Napęd przekazywany jest przez pierwszą w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegową przekładnie automatyczną znaną ze sportowego coupe Lexus LC. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy.Fot. Lexus Szczecin
Lexus LS 500hPod maską Lexusa LS 500 znajduje się skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym doładowaniem, który zastąpił wolnossącą jednostkę V8 znaną z poprzedniej generacji modelu LS. Nowy motor zapewnia mniejsze spalanie i oferuje moc na poziomie 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Napęd przekazywany jest przez pierwszą w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegową przekładnie automatyczną znaną ze sportowego coupe Lexus LC. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy.Fot. Lexus Szczecin
Pierwszy pokaz tego modelu odbył się 2 sierpnia 2017 roku w Sali Koncertowej w Szczecinie. W ciągu najbliższego miesiąca samochód zostanie zaprezentowany w największych miastach kraju.

Najnowsza generacja Lexusa LS została zaprezentowana w styczniu tego roku na wystawie North American International Auto Show Lexus, natomiast odmiana hybrydowa miała swą premierę podczas targów samochodowych w Genewie – dzisiaj samochód debiutuje w Polsce rozpoczynając od Szczecina tour po największych miastach.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Polecamy: Co oferuje Hyundai i30?

Nowy Lexus LS zyskał dynamiczną sylwetkę z linią nawiązującą do aut typu coupe. Jest równocześnie dłuższy i szerszy od swojego poprzednika, a przy tym niższy o 15 mm. Pod maską Lexusa LS 500 znajduje się skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym doładowaniem, który zastąpił wolnossącą jednostkę V8 znaną z poprzedniej generacji modelu LS. Nowy motor zapewnia mniejsze spalanie i oferuje moc na poziomie 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Napęd przekazywany jest przez pierwszą w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegową przekładnie automatyczną znaną ze sportowego coupe Lexus LC. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy.

W ofercie znajduje się również odmiana hybrydowa tego modelu. Lexus LS 500h napędzany jest nową jednostką Multi Stage Hybrid System. Stanowi ona połączenie benzynowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra, silników elektrycznych oraz trwałych przekładni. Napęd Multi Stage Hybrid rozpędza Lexusa LS 500h do 100 km/h w 5,4 s. Zastosowanie dodatkowej przekładni pozwoliło też na uzyskiwanie wysokiej prędkości jazdy przy niższej prędkości obrotowej silnika – przekłada się to na oszczędność oraz niski poziom hałasu. LS 500h może poruszać się z prędkością nawet 140 km/h napędzany tylko silnikami elektrycznymi.

Kolejne pokazy nowego Lexusa LS odbędą się w Poznaniu (8.08), Wrocławiu (10.08), Krakowie (12.08), Katowicach (18.08), Łodzi (22.08), Warszawie-Lexus Żerań (24.08), Warszawie-Lexus Puławska (26.08), Warszawie-Lexus Wola (30.08) oraz Trójmieście (1.09).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty