Zdecydowanie wzrósł udział Lexusa w polskim rynku premium i po siedmiu miesiącach 2023 roku wynosi 9,87%, czyli aż 5,12 p.p. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Lexus NX napędza sprzedaż marki
Najpopularniejszym autem marki od początku roku jest Lexus NX. Do końca lipca polscy klienci zarejestrowali 2640 egzemplarzy tego SUV-a. To o 256% więcej niż w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 roku. NX jest drugim najczęściej wybieranym samochodem premium w Polsce oraz drugim autem w swojej klasie. Tylko w lipcu odebrano z salonów 262 nowe NX-y, które oferowane są z dwoma napędami hybrydowymi. NX 350h ma klasyczną hybrydę, a NX 450h+ to hybryda plug-in.
Polski rynek bardzo dobrze przyjął piątą generację Lexusa RX. Od stycznia do lipca zarejestrowano 1498 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 144%), który ma aż 15,3% udziału i trzecią pozycję w konkurencyjnym segmencie E-SUV Premium. W lipcu z salonów Lexusa wyjechało 136 RX-ów. Flagowy SUV marki ma trzy hybrydowe napędy do wyboru (klasyczną hybrydę RX 350h, hybrydę plug-in RX 450h+ i mocną hybrydę RX 500h) oraz aż siedem wersji wyposażenia, w tym zupełnie nową odmianę F SPORT Design.
Wśród miejskich crossoverów jednym z najczęstszych wyborów polskich kierowców jest Lexus UX. Od początku roku zarejestrowano 1226 egzemplarzy tego modelu (41% wzrostu), a w samym tylko lipcu na drogach przybyło 115 UX-ów. To trzecie najpopularniejsze auto segmentu C-SUV Premium (14,9% udziału). Samochód dostępny jest z aż trzema rodzajami napędu – UX 200 ma niezawodny silnik benzynowy, UX 250h to oszczędna hybryda, a UX 300e ma napęd elektryczny.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?