Seria Specjalna SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV dostępna tylko w 200 egzemplarzach.
Nowa limitowana wersja MiTo SBK Limited Edition, powstała na bazie najbardziej sportowej wersji modelu - Quadrifoglio Verde (czterolistna zielona koniczyna), czyli legendarnego emblematu charakteryzującego niektóre spośród tych najbardziej sportowych samochodów firmowanych znakiem Alfa Romeo - wyróżniając się pewnymi innowacyjnymi elementami, podkreślającymi cechy auta sportowego. Do elementów tych zaliczają się nowe listwy progowe, tylny sportowy zderzak, a także 18-calowe koła z tytanu, które podkreślają czerwony kolor zaciski hamulców marki Brembo.
MiTo SBK Limited Edition można również rozpoznać po takich elementach, jak: sportowe nakładki na pedały wykonane z aluminium, tempomat, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemem głośnomówiący Blue&Me, oraz system aktywnego zawieszenia Alfa Suspension System. Dla tej wersji dostępne są dwa kolory karoserii (czarny i czerwony Alfa), które łączą się z trzema barwami przewidzianymi dla dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo. Ten sam sportowy charakter można odnaleźć we wnętrzu samochodu - wyróżniają się tam siedzenia z wyprofilowanymi oparciami z włókna węglowego, wykonanego przy zastosowaniu innowacyjnej technologii RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającej połączyć wysoką wytrzymałość mechaniczną z ograniczonymi gabarytami i lekkością. Na środkowym obiciu, wykonanym z Alcantary®, znajduje się logo Alfa Romeo w całkowicie oryginalnej formie. Całość została upiększona nowym czerwonym ściegiem, podkreślającym rzemieślnicze wykonanie produktu; znajduje się on także na skórzanym poszyciu dźwigni zmiany biegów i kierownicy, którą wyposażono w przyciski sterowania radiem. Również ramka deski rozdzielczej stała się niepowtarzalna, dzięki zamieszczonej
na niej tabliczce z napisem „SBK Limited Edition" i numerem (od 1 do 200).
Ekskluzywną wersję MiTo SBK Limited Edition wyposażono w silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM. Stosunek masy do mocy wynosi 6,7 kg/1 KM, jeden z lepszych w swoje kategorii. Poza tym, przy stosunku mocy do pojemności skokowej o wartości 124 KM/1 litr, ten zespół napędowy zdobywa uznanie, jako jedna z najlepszych realizacji na świecie pod względem wydajności. Warto podkreślić ten fakt, jako że silnik ten stanowi maksymalne osiągnięcie koncepcji tzw. downsizingu ukierunkowanej na konstruowanie silników o najwyższej technologii, pozwalających na uzyskanie lepszych osiągów przy jednoczesnym znacznym obniżeniem zużycia paliwa i poziomu emisji gazów do atmosfery. Właśnie ten ostatni aspekt powoduje, że osiągnięty poziom techniczny jest po prostu fantastyczny: 139 gr/1 l CO2 i 4,8 l/100 km (w cyklu pozamiejskim), to wartości raczej bliższe samochodowi małolitrażowemu, niż sportowemu kompaktowi, który osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund.
Nowe MiTo SBK Limited Edition wyposażono poza tym w aktywny układ zawieszenia Alfa Active Suspension. Poprzez kontrolę amortyzatorów, system ten pozwala zredukować ruchy nadwozia samochodu we wszystkich warunkach drogowych, zapewniając większe bezpieczeństwo i komfort. Dzięki licznym parametrom, jakimi steruje ten innowacyjny układ, można np. równomiernie rozłożyć obciążenia podczas przyspieszania poprzez usztywnienie tyłu, co gwarantuje uzyskanie dużego przyspieszenia z zachowaniem maksymalnej stabilności. Na tej samej zasadzie, zawieszenia mogą współpracować z układem hamulcowym i kierowniczym, zapewniając bardziej efektywną kontrolę dynamiki pojazdu. System jest również w stanie zidentyfikować styl jazdy i rodzaj nawierzchni, dzięki czemu dobiera najbardziej odpowiedni mechanizm sterowania, co jest zasługą wysokiej sprawności przetwarzania danych i specjalnej technologii solenoidowych zaworów w amortyzatorach. Wynik końcowy to natychmiastowa reakcja i odpowiednie sterowanie stosowane w czasie rzeczywistym, wspomagające czujność i
technikę kierowcy.
Dzięki zastosowaniu funkcji Sky-Hook (dosłownie 'zaczepienie do nieba') układ izoluje kabinę, chroniąc ją przed oddziaływaniem zewnętrznych sił i naprężeń. Zatem dzięki temu nowemu systemowi zmienia się działanie podwozia oparte na warunkach użytkowania i stylu jazdy kierowcy.
Seria Specjalna SBK
Dostępna ze wszystkimi silnikami z gamy (z wyjątkiem silnika benzynowego 1.4 o mocy 70 KM i 1.4 o mocy 170 KM), nowa Seria Specjalna SBK proponuje pewne elementy estetyczne, zaczerpnięte z wersji Limited Edition.
Wśród szczególnych cech widocznych na zewnątrz samochodu należy wymienić: 17-calowe felgi aluminiowe, spoilery i chromowane końcówki wydechu, obudowy lusterek w kolorze tytanu, tylny zderzak o sportowym designie, czarną oprawę świateł przeciwmgielnych oraz umieszczone na tylnej części auta nowe logo SBK wykonane z tytanu. Agresywny „look" MiTo z Serii Specjalnej SBK podkreślają cztery dostępne kolory karoserii: czarny, czerwony Alfa, niebieski Tornado i biały Cristallo, które można łączyć z trzema barwami dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo.
Ten sam sportowy styl utrzymany jest we wnętrzu kabiny, w którym można podziwiać logo SBK umieszczone na przednich zagłówkach i czarną deskę rozdzielczą, oddającą strukturę włókna węglowego. Warto przypomnieć, że w wyposażeniu seryjnym znalazły się: ręcznie sterowana klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i kierownica obszyta skórą. Nie brakuje oczywiście w standardzie wyposażenia związanego z bezpieczeństwem, podobnie jak w pozostałych wersjach gamy, dzięki któremu MiTo znajduje się na szczycie kategorii, dzięki elementom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego: 7 poduszek powietrznych, system ESC, elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Q2, system SBR z pięcioma wskaźnikami zapięcia pasów przez wszystkich pasażerów pojazdu, aby wymienić tylko niektóre z nich.
Egzemplarz wystawiany w Genewie został dodatkowo wyposażony w oryginalny kit SBK zawierający niektóre opcje wyposażenia dostępne w wersji o limitowanej edycji : listwy progowe boczne, spojler tylny, sportowy zestaw pedałów, a także czerwone zaciski hamulców oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu z tytanowym wykończeniem. Poza tym, MiTo z Serii Specjalnej SBK wyposażona jest w silnik 1.4 135 KM, zasilany turbosprężarką dostarczająca moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1.750 obr/min i połączony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT".
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?