Limitowane wersje Mito SBK

(ip)
Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition Fot: Alfa Romeo
Na szwajcarskim wybiegu można było zobaczyć MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV oraz MiTo Superbike, dostępne jako Seria Specjalna.

Seria Specjalna SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV dostępna tylko w 200 egzemplarzach.

Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition Fot: Alfa Romeo

Nowa limitowana wersja MiTo SBK Limited Edition, powstała na bazie najbardziej sportowej wersji modelu - Quadrifoglio Verde (czterolistna zielona koniczyna), czyli legendarnego emblematu charakteryzującego niektóre spośród tych najbardziej sportowych samochodów firmowanych znakiem Alfa Romeo - wyróżniając się pewnymi innowacyjnymi elementami, podkreślającymi cechy auta sportowego. Do elementów tych zaliczają się nowe listwy progowe, tylny sportowy zderzak, a także 18-calowe koła z tytanu,  które podkreślają czerwony kolor  zaciski hamulców marki Brembo.

MiTo SBK Limited Edition można również rozpoznać po takich elementach, jak: sportowe nakładki na pedały wykonane z aluminium, tempomat, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemem głośnomówiący Blue&Me, oraz system aktywnego zawieszenia Alfa Suspension System. Dla tej wersji dostępne są dwa kolory karoserii (czarny i czerwony Alfa), które łączą się z trzema barwami przewidzianymi dla dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo. Ten sam sportowy charakter można odnaleźć we wnętrzu samochodu - wyróżniają się tam siedzenia z wyprofilowanymi oparciami z włókna węglowego, wykonanego przy zastosowaniu innowacyjnej technologii RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającej połączyć wysoką wytrzymałość mechaniczną z ograniczonymi gabarytami i lekkością. Na środkowym obiciu, wykonanym z Alcantary®, znajduje się logo Alfa Romeo w całkowicie oryginalnej formie. Całość została upiększona nowym czerwonym ściegiem, podkreślającym rzemieślnicze wykonanie produktu; znajduje się on także na skórzanym poszyciu dźwigni zmiany biegów i kierownicy, którą wyposażono w przyciski sterowania radiem. Również ramka deski rozdzielczej stała się niepowtarzalna, dzięki zamieszczonej

Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition i motocykl serii SBK Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition i motocykl serii SBK Fot: Alfa Romeo

na niej tabliczce z napisem „SBK Limited Edition" i numerem (od 1 do 200).

Ekskluzywną wersję MiTo SBK Limited Edition wyposażono w silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM. Stosunek masy do mocy wynosi 6,7 kg/1 KM, jeden z lepszych w swoje kategorii. Poza tym, przy stosunku mocy do pojemności skokowej o wartości 124 KM/1 litr, ten zespół napędowy zdobywa uznanie, jako jedna z najlepszych realizacji na świecie pod względem wydajności. Warto podkreślić ten fakt, jako że silnik ten stanowi maksymalne osiągnięcie koncepcji tzw. downsizingu ukierunkowanej na konstruowanie silników o najwyższej technologii, pozwalających na uzyskanie lepszych osiągów przy jednoczesnym znacznym obniżeniem zużycia paliwa i poziomu emisji gazów do atmosfery. Właśnie ten ostatni aspekt powoduje, że osiągnięty poziom techniczny jest po prostu fantastyczny: 139 gr/1 l CO2 i 4,8 l/100 km (w cyklu pozamiejskim), to wartości raczej bliższe samochodowi małolitrażowemu, niż sportowemu kompaktowi, który osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund.

Nowe MiTo SBK Limited Edition wyposażono poza tym w aktywny układ zawieszenia Alfa Active Suspension. Poprzez kontrolę amortyzatorów, system ten pozwala zredukować ruchy nadwozia samochodu we wszystkich warunkach drogowych, zapewniając większe bezpieczeństwo i komfort. Dzięki licznym parametrom, jakimi steruje ten innowacyjny układ, można np. równomiernie rozłożyć obciążenia podczas przyspieszania poprzez usztywnienie tyłu, co gwarantuje uzyskanie dużego przyspieszenia z zachowaniem maksymalnej stabilności. Na tej samej zasadzie, zawieszenia mogą współpracować z układem hamulcowym i kierowniczym, zapewniając bardziej efektywną kontrolę dynamiki pojazdu. System jest również w stanie zidentyfikować styl jazdy i rodzaj nawierzchni, dzięki czemu dobiera najbardziej odpowiedni mechanizm sterowania, co jest zasługą wysokiej sprawności przetwarzania danych i specjalnej technologii solenoidowych zaworów w amortyzatorach. Wynik końcowy to natychmiastowa reakcja i odpowiednie sterowanie stosowane w czasie rzeczywistym, wspomagające czujność i

Alfa Romeo MiTo SBK Limited Editon oraz Alfa Romeo MiTo Seria Specjalna SBKFot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo SBK Limited Editon oraz Alfa Romeo MiTo Seria Specjalna SBKFot: Alfa Romeo

technikę kierowcy.

Dzięki zastosowaniu funkcji Sky-Hook (dosłownie 'zaczepienie do nieba') układ izoluje kabinę, chroniąc ją przed oddziaływaniem zewnętrznych sił i naprężeń. Zatem dzięki temu nowemu systemowi zmienia się działanie podwozia oparte na warunkach użytkowania i stylu jazdy kierowcy.

Seria Specjalna SBK
Dostępna ze wszystkimi silnikami z gamy (z wyjątkiem silnika benzynowego 1.4 o mocy 70 KM i 1.4 o mocy 170 KM), nowa Seria Specjalna SBK proponuje pewne elementy estetyczne, zaczerpnięte z wersji Limited Edition.

Wśród szczególnych cech widocznych na zewnątrz samochodu należy wymienić: 17-calowe felgi aluminiowe, spoilery i chromowane końcówki wydechu, obudowy lusterek w kolorze tytanu, tylny zderzak   o sportowym designie, czarną oprawę świateł przeciwmgielnych oraz umieszczone na tylnej części auta nowe logo SBK wykonane z tytanu. Agresywny „look" MiTo z Serii Specjalnej SBK podkreślają cztery dostępne kolory karoserii: czarny, czerwony Alfa, niebieski Tornado i biały Cristallo, które można łączyć z trzema barwami dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo.

Alfa Romeo MiTo Seria Specjalna SBK Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Seria Specjalna SBK Fot: Alfa Romeo

Ten sam sportowy styl utrzymany jest we wnętrzu kabiny, w którym można podziwiać logo SBK umieszczone na przednich zagłówkach i czarną deskę rozdzielczą, oddającą strukturę włókna węglowego. Warto przypomnieć, że w wyposażeniu seryjnym znalazły się: ręcznie sterowana klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i kierownica obszyta skórą. Nie brakuje oczywiście w standardzie wyposażenia związanego z bezpieczeństwem, podobnie jak w pozostałych wersjach gamy, dzięki któremu MiTo znajduje się na szczycie kategorii, dzięki elementom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego: 7 poduszek powietrznych, system ESC, elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Q2, system SBR z pięcioma wskaźnikami zapięcia pasów przez wszystkich pasażerów pojazdu, aby wymienić tylko niektóre  z nich.

Egzemplarz wystawiany w Genewie został dodatkowo wyposażony w oryginalny kit SBK zawierający niektóre opcje wyposażenia dostępne w wersji o limitowanej edycji : listwy progowe boczne, spojler tylny, sportowy zestaw pedałów, a także czerwone zaciski hamulców oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu  z tytanowym wykończeniem.  Poza tym, MiTo z Serii Specjalnej SBK wyposażona jest w silnik 1.4 135 KM, zasilany turbosprężarką dostarczająca moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1.750 obr/min i połączony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT".

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty