Lotos Optima, to nazwa ekonomicznej sieci stacji, którą zaprezentowano na otwarciu XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw 2011. Konkurent z PKN Orlen od kilku lat posiada podobne stacje o nazwie Bliska.
- Pierwsze stacje pod szyldem Lotos Optima pojawią się już w drugiej połowie roku - mówi Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.
**CZYTAJ TAKŻE
Grupa Lotos liderem rynku olejów silnikowychChińczycy sięgną po Lotos?**
Priorytetem, w obszarze sprzedaży detalicznej Lotosu, jest uzyskanie 10-procentowego udziału w handlu paliwami na stacjach, co zapisano w strategii na lata 2011-2015. Wejście w segment ekonomiczny jest istotnym krokiem w realizacji tego zadania. - Nasz udział w detalu szacujemy dziś na blisko 7,5 procent - podaje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa - Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć wzrost naszych udziałów w rynku jest uzupełnienie cieszącej się powodzeniem sieci premium o nowy segment ekonomiczny.
Warto podkreślić, że budowa jednej stacji premium kosztuje dziś 3-4 mln zł. Zaś stacje Lotos Optima będą budowane przy nakładach od 1 mln zł. Ceny na nich będą odpowiadać warunkom danej lokalizacji i będą odpowiednio niższe od cen na stacjach premium. Stacje pod szyldem Lotos Optima zlokalizowane będą na obszarach o innym potencjale rynkowym niż stacje premium, co zapewni spółce Lotos Paliwa nowe możliwości rozwoju i stworzy nowe perspektywy dla niezależnych operatorów.
Podział detalicznego rynku paliw na segmenty w wielu zachodnich krajach już dawno został dokonany. W Polsce nabiera on coraz większego znaczenia i tempa, choć w chwili obecnej jest jeszcze w fazie początkowej. Segment ekonomiczny nastawiony na wartość, to dziś najdynamiczniej rozwijająca się i najbardziej perspektywiczna cześć rynku. Jednocześnie obserwuje się duże nasycenie stacjami premium oraz stopniowe spowolnienie rozwoju stacji samoobsługowych i przymarketowych.
Stacje Lotos Optima będą w każdym aspekcie "zoptymalizowane", co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej. Na stacjach Lotos Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia takich narzędzi jak program lojalnościowy Navigator czy promocje spożywcze. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem - akceptowane będą karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze. Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.
- Wierzymy, że oferta spełni oczekiwania klientów, a jej prezentacja podczas Targów Stacja Paliw pozwoli spółce Lotos Paliwa rozpocząć nową erę dla tego formatu. Stoisko na targi zostało przygotowane w oparciu o projekty wizualne stworzone dla nowego segmentu stacji, które wcześniej poddano szczegółowym badaniom rynkowym. Uznaliśmy rangę wydarzenia jakim są Targi Stacja Paliw za najbardziej stosowną dla premiery naszego nowego konceptu - dodaje prezes Lisowski.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?