Kierowca - Marek Mularczyk to zawodnik, z ponad 10-letnim
doświadczeniem i wieloma sukcesami, zarówno w kraju jak i za granicą. Zajmujący prawy fotel Michał Rogóż w rajdach startuje od początku 2010 r., ale już zdążył odnieść spory sukces. Zdobyty w 2011 tytuł wywalczyli startując niespełna 100-konnym, Fiatem Seicento Sporting. W tym sezonie, cele są bardziej ambitne, a w ich realizacji ma pomóc nowa broń zespołu MMProject Rally Team - Citroën C2 R2. Czterocylindrowy silnik Citroëna oddaje do dyspozycji Marka, 185 KM osiąganych przy 7200 obr./min.
Marek Mularczyk:
- Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie, różnice są ogromne. Najważniejsze będzie hamowanie i odpowiednie wykorzystanie skrzyni biegów, co na początku wcale nie będzie łatwe, zwłaszcza na śniegu. Na szczęście mamy dobre opony i jesteśmy przygotowani do zimowych warunków. Zdecydowaliśmy się na C2, bo ja lubię małe, kompaktowe samochody z ostrą charakterystyką, dlatego dobrze się czuję w Citroënie. Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie jego hamulce. Serdeczne dzięki dla całego zespołu, sukces w 2011 r. to efekt naszej wspólnej pracy i włożonego wysiłku. W tym sezonie będziemy walczyć równie mocno, a nawet bardziej, ponieważ nowe auto ma prawie dwukrotnie większą moc, więc to dla nas dodatkowe wyzwanie. Lotos chcemy przejechać czysto i bezbłędnie - żeby zdobyć punkty musimy być najpierw na mecie.
Przygotowania Mularczyka i Rogóża do sezonu to również liczne treningi i testy. Na zaśnieżonych trasach w okolicach Krakowa, Citroën C2 został gruntownie przetestowany i sprawdzony, a sami zawodnicy mieli możliwość pracy nad optymalnym ustawieniem samochodu.
Michał Rogóż:
- Podczas testów chcieliśmy sprawdzić zachowanie nowego samochodu i dobrze się z nim oswoić. Nie pracowaliśmy nad opisem, bo planujemy w tym sezonie uprościć nasze notatki, tak by były bardziej intuicyjne i przejrzyste. Auto jest szybkie, bezawaryjne, a ja czuję się w nim dużo lepiej niż w Seicento. Hans to dla nas nowość i myślę, że będziemy się do niego przyzwyczajać trochę dłużej, bo na początku wrażenie jest trochę dziwne. Serdecznie dziękujemy naszym sponsorom oraz patronom medialnym. Szczególnie firmom, które wspierają nas już kolejny sezon: MMProjects, przychodni INTER-MED, firmie GESTO oraz drukarni GrafPrint. W tym roku naszymi patronami medialnymi są Radio ESKA oraz portal rajdowy RallyNews.pl
Tegoroczny Rajd Lotos jest jednocześnie rundą Rajdowego Pucharu Polski. Do rywalizacji o punkty, w ramach RPP, zgłosiło się w sumie 18 załóg, które wystartują 19 lutego, w ramach 2 etapu Rajdowego Samochodowych Mistrzostw Polski. Trasa przygotowana dla "pucharowiczów" liczy 279,51 km, w tym 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 71,1 km. Zwycięzców klasyfikacji RPP poznamy w niedzielę o 17:00 podczas ceremonii mety w sopockiej hali ERGO Arena.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?