W tabeli uwzględniliśmy małe auta należące do segmentów A i B oraz tzw. mikrovany. Są to najtańsze, nowe samochody dostępne na naszym rynku.
Klasyfikacja
Zaklasyfikowanie samochodów do poszczególnych segmentów rynkowych nie jest jednoznaczne i zawsze wzbudza kontrowersje. Mamy więc nadzieję, że nasz wybór spotka się z Państwa wyrozumiałością. Zdaniem niektórych ekspertów, głównym kryterium przynależności pojazdu do danego segmentu rynkowego jest długość
całkowita auta. Kłopot polega na tym, że wraz z kolejną generacją danego modelu, jego długość wzrasta. Graniczne wartości przyjęte dla poszczególnych segmentów rynkowych muszą więc również być coraz większe. Obecnie w segmencie A i B długość aut waha się od 3 do 4,3 m.
Do segmentu B zaliczyliśmy też samochody z nadwoziem typu sedan powstałe na płycie podłogowej hatchbacków, np.
Renault Thalia czy Seat Cordoba.
Prestiż
Według kryterium długości w tej samej klasie występują modele marek o różnym prestiżu. W naszym zestawieniu obok marek koreańskich znajdują się produkty zacnego Audi (A2) czy Mercedesa-Benza (klasa A), którzy uważają, że ich auta są lepiej wyposażone i technicznie nowocześniejsze. Do każdego modelu producenci oferują szeroką gamę silników,
kilka rodzajów nadwozi oraz wyposażenia. Stąd różnica w cenie między najtańszą, a najdroższą wersją jest często dwukrotna.
Do wyboru
Najtańszym autem w segmencie A jest Fiat Seicento za 26,5 tys. zł, a najdroższym Lancia Musa za 75 500 zł. Ceny aut do 30 tys. zł są bardzo do siebie zbliżone, co utrudnia podjęcie
decyzji, jeżeli najważniejszym czynnikiem ma być właśnie koszt zakupu. Różnica ceny między Fiatem Pandą a Dacią Logan wynosi 100 zł. Ciekawszymi samochodami są Honda Jazz ( ze względu na uniwersalność wnętrza), Smart Forfour (oryginalność) i Subaru Justy (napęd na 4 koła).
W zestawieniu podaliśmy najniższą cenę danego modelu, bez promocji. Teraz bowiem mamy ten dobry czas, że to klient dyktuje warunki. Jak przyznają nawet najbardziej konserwatywni handlowcy, bez promocji dzisiaj nic się nie sprzeda, więc warto negocjować opust, rabat, czy bonifikatę.
Ceny nowych samochodów segmentów A i B oraz tzw. mikrovanów
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?