Mazda MX-5 2024. Powrót silnika 1,5 Skyactiv-G 132 KM. Ile kosztuje?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Z przodu Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. zyskała zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej, poprawiając widoczność.
Z przodu Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. zyskała zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej, poprawiając widoczność. Mazda
Dealerzy w Polsce rozpoczynają przyjmowanie zamówień na Mazdę MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. Do wyboru są dwie wersje nadwozia oraz cztery wersje wyposażenia.

Produkcja samochodów na polski rynek rusza w fabryce w Hiroszimie jeszcze w lutym, a dostawy pierwszych egzemplarzy kultowego roadstera spodziewane są na początku maja. Cennik kwotą 140 900 zł otwiera wprowadzona ponownie do polskiej oferty benzynowa wersja 1,5 Skyactiv-G o mocy 132 KM, która będzie oferowana równolegle ze znanym silnikiem 2,0 Skyactiv-G dysponującym mocą 184 KM. Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime-Line, Exclusive-Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) ze sztywnym, składanym dachem w porównaniu do wersji Soft Top wynosi 10 000 zł. W ofercie jest także Mazda MX-5 z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów dostępna wyłącznie z nadwoziem RF.

Z przodu Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. zyskała zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej, poprawiając widoczność. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey łączący dziedzictwo i nowoczesną estetykę. Miękki dach roadstera Mazdy jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.

Siedzenia w kabinie obite są nowym materiałem. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect nowej generacji z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto, zaktualizowaną tablicę przyrządów kierowcy i dwa porty USB-C.

Nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC)-Track w wersji Exclusive-Line i wyższych daje kierowcy większą swobodę stosując kontrolę nadsterowności tylko w przypadku niebezpiecznego poślizgu, którego kierowca nie jest w stanie skorygować.
Tryb DSC-Track jest uzupełniony przez nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD) Mazdy. Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół.

Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dla kierowców, które są przydatne podczas swobodnych przejażdżek. Już podstawowa wersja Prime-Line jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, który pomaga utrzymać samochód pomiędzy wyznaczonymi liniami, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który jest teraz połączony z fabryczną nawigacją.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty