Jak informuje portal Car Magazine, inżynierowie Mercedesa pracują nad stworzeniem ultralekkiej konstrukcji z włókna węglowego, która pozwoli na redukcję wagi nawet o 350 kg w porównaniu ze standardową Klasą E. Co więcej, sztywność tego tworzywa umożliwia rezygnację z zastosowania słupków B oraz wyposażenie pojazdu w drzwi portalowe.
Design Klasy E Superlight ma nawiązywać do zaprezentowanych w ostatnim czasie aut koncepcyjnych F800 i F125. Podstawowa wersja tego modelu ma być napędzana przez 150-konny silnik zasilany ogniwami paliwowymi oraz 50-konny motor elektryczny. Ponadto, niemiecki producent będzie oferował znane już hybrydy standardowych jednostek spalinowych i elektrycznych.
Mercedes planuje do 2017 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 20 tys. egzemplarzy. Jedyną przeszkodą może być wysoka cena, która będzie kształtowała się na poziomie limuzyny-coupe CLS. Głównymi rywalami Klasy Superlight będzie BMW i8 oraz Audi e-tron.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?