Mercedes Unimog przeszedł testy bezpieczeństwa ADAC

(pp/ip)
Mercedes Unimog znajduje się w sprzedaży od ponad 60 lat. Koncepcja wielozadaniowego pojazdu terenowego okazuje się wyjątkowo bezpieczna - pozwala zminimalizować ryzyko i skutki ewentualnych wypadków. Model z serii U 300/U 400/U 500 pomyślnie zdał właśnie testy przeprowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Eksperci ADAC bacznie przyjrzeli się modelowi U 400, uzbrojonemu w pług śnieżny i piaskarkę lub w kosiarkę. Rezultaty testu potwierdziły wysoki standard bezpieczeństwa tego pojazdu.

**CZYTAJ TAKŻE

Mercedes Unimog z klocków LEGOMercedes Unimog U 400 w Lesie Turyńskim

**

Z zamontowanym pługiem śnieżnym Gmeiner GLS 270, przednia część Unimoga mierzy zaledwie 3,1 metra - o 0,4 metra mniej niż przewidują przepisy. Kierowca dysponuje polem widzenia od 10 metrów w przód, co umożliwia mu szybką reakcję w razie zagrożenia. Ergonomicznie umieszczony fotel i duże przeszklenie kabiny zapewniają optymalną widoczność nawet podczas pracy w ruchu ulicznym.

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka pozwalają na obserwację tego, co dzieje się z tyłu pojazdu, i minimalizują obszar martwego pola. Tylne oświetlenie składa się z czterech świateł pozycyjnych, dwóch kierunkowskazów, dwóch świateł cofania, światła przeciwmgłowego i dwóch świateł hamowania. Dodatkowe oświetlenie boczne i obrysowe oraz regulowany zasięg przednich lamp zapewniają bezpieczeństwo w każdej sytuacji.

Montowany standardowo 4-kanałowy układ ABS zapobiega blokowaniu kół i gwarantuje kierowcy Unimoga sterowność podczas hamowania awaryjnego. Automatyczna regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia (ALB),

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy oraz dwustopniowy hamulec silnikowy zapewniają możliwość precyzyjnego dozowania siły hamowania oraz skuteczność nawet podczas jazdy po nieutwardzonych lub górskich drogach.

Dzięki korzystnemu rozkładowi mas (45 do 55 proc. po załadowaniu), obciążony Unimog może bezpiecznie zawrócić na płycie poślizgowej z prędkością 26 km/h.

Zawieszony na sprężynach Unimog dysponuje 4-punktowo mocowaną kabiną, przetestowaną zgodnie z normą ECE R 29/2. Zgodnie z wnioskami testu ADAC, niewielkie wibracje przenoszone na fotel dodatkowo ograniczają zmęczenie. Solidna rama Unimoga pochłania energię w razie uderzenia w tył pojazdu. Optymalny rozkład obciążenia i platforma o długości 2,4 metra chronią kierowcę przed skutkami kolizji, podobnie jak 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz zintegrowany zagłówek, zgodne ze standardami ciężarówek.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty