W latach 30. ubiegłego wieku samochody z silnikami umieszczonymi z tyłu wydawały się interesujące. Można było obniżyć koszty produkcji, a konstrukcja auta była mniej skomplikowana, gdyż zespoły napędowe (silnik, skrzynia biegów, przeguby napędowe) były blisko siebie. Auta z tylnym układem napędowym były też popularne po II wojnie światowej - VW Garbus, Fiat 600, Fiat 500, Renault 4 CV, itd.
Mercedes-Benz zaprezentował w 1936 r. model 170 H (W 28) z silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 38 KM umieszczonym z tyłu. To był ewenement w dotychczasowej produkcji firmy. Model 170 H produkowano w latach 1936- 1939. Okazał się handlową porażką. Już nigdy potem szefowie firmy nie zdecydowali się na taki napęd.
.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?