Wyścigowy i-MiEV znacząco różni się od swojego seryjnie produkowanego protoplasty. Pod względem stylistyki mają niewiele wspólnych elementów. Stąd też nazwa wyczynowego auta - i-MiEV Evolution II. Mierzące 4870 mm nadwozie opiera się o rurową konstrukcję wykonaną ze stali oraz włókna węglowego. Całość mierzy ponadto 1900 mm szerokości i tylko 1390 mm wysokości.
Mitsubishi i-MiEV Evo II napędzane jest przez cztery silniki elektryczne. Ich łączna moc wynosi 540 KM, zaś o dostarczanie im mocy dba umieszczona pod podłogą
bateria o pojemności 50 kWh. O odpowiedni rozdział mocy dbają systemy S-AWC i AYC, znane z innych modeli japońskiej marki.
Na tegoroczne zawody w Pikes Peak, Mitsubishi przygotowało dwa prototypy i-MiEV'a Evo II. Za ich sterami zasiądą: dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar, Hiroshi Masuoka, oraz sześciokrotny zwycięzca Pikes Peak w kategorii motocykli, Greg Tracy.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody
- Dwóch ukraińskich żołnierzy zadźganych nożem w Niemczech. Sprawcą... Rosjanin
- QUIZ Test MultiSelect 2024 - oto legendarny test do policji. Zmora rekrutacji!