NAC Rally Team na starcie OiLibya Rally Of Morocco 2013

(ip)
Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team
1517 kilometrów oesowych w 6 dni pokonają podczas rozpoczynającego się w niedzielę rajdu OiLibya Rally Of Morocco 2013 zawodnicy polskiego zespołu NAC Rally Team. Polacy od kilku dni trenują jazdę po afrykańskich wydmach, które znają już z ubiegłorocznej edycji maratonu. W tym roku ich zespół jest jednak jeszcze silniejszy!

W barwach NAC Rally Team wystartuje załoga terenowej Toyoty Land Cruiser VDJ200 – Paweł Molgo i Ernest Górecki, którzy

Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team

rywalizować będą w grupie „aut seryjnych” T2. Wspomagać ich będzie ekipa ciężarowego Unimoga T4, w którego kabinie zasiądą Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i – nowy członek zespołu – Przemysław Saleta.

- Bardzo się cieszymy, że na czas „Maroka” zasili naszą załogę ciężarową tak wielki sportowiec - mówi Paweł Molgo, szef NAC Rally Team. - „Duży” również w sensie dosłownym – przed rajdem mieliśmy spory kłopot ze znalezieniem dla niego kombinezonu w odpowiednim rozmiarze... Mam nadzieję, że zarówno rajdy terenowe, jak i nasze towarzystwo przypadną mu do gustu.

Dla Przemysława Salety uczestnictwo w rajdzie off-roadowym będzie nowym wyzwaniem, jednak adaptacja w nowym środowisku nie powinna stanowić trudności dla byłego mistrz świata w kick-boxingu, który znany jest ze swego zamiłowania do motoryzacji. Na swym koncie ma kilka dalekich wypraw motocyklowych, które zrealizował m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii i krajach byłego ZSRR.

Zawodnicy NAC Rally Team po roku powracają do Maroka wyposażeni w nową broń – jest nią świeżo zbudowana Toyota Land Cruiser VDJ200, która zastąpiła wysłużone Mitsubishi Pajero. Przebudowa Toyoty sprowadzonej na początku roku ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich trwała blisko cztery miesiące i zakończyła się sukcesem. - To urodzony zwycięzca! - mówi

Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team

Piotr Domownik, który odpowiadał za przebudowę auta. - Swoimi osiągami dorównuje Porsche Cayenne, które z kolei bije na głowę terenową dzielnością. Toyota jest większa, potężniejsza i bardziej wytrzymała. Liczymy, że dzięki temu na serwisach będzie zdecydowanie mniej pracy. Samochód oczywiście jest cięższy, ale jego podzespoły swymi gabarytami bardziej przypominają Unimoga niż Mitsubishi. Co bardzo istotne, naszą Toyotę budowaliśmy „od zera” i dziś znamy ją na wylot. Jest ona również doskonale „skrojona” pod naszego kierowcę, czego nie mogłaby nam zapewnić żadna rajdówka kupiona z drugiej ręki. Ufamy, że będzie to nasz duży atut!

Tajną broń naszych zawodników stanowi... klimatyzacja, która choć teoretycznie zwiększa nieco wagę pojazdu i stanowi dodatkowe obciążenie dla silnika, na Toyocie nie czyni większego wrażenia, gdyż ta ma aż nadmiar mocy. Chłodny „oddech” w afrykańskim upale będzie zaś na wagę złota.

Toyota zaliczyła już premierowy start na wrześniowym Baja Poland, a niedawno przeszła ostatnie testy we Francji, gdzie specjaliści z firmy Donerre dokonali regulacji zawieszenia. Na afrykańskich wydmach powinna czuć się jak ryba (sic!) w wodzie, wszak identyczne auta od kilku lat dominują w klasie seryjnej Dakaru, a kilka z nich pojawi się w Maroko. - To będzie dla nas ważny egzamin – mówi Paweł Molgo. - Bardzo cieszę się, że ponownie stajemy na starcie Rally of Morocco. Rajdy w Afryce to dla mnie ogromna frajda. Mam cichą nadzieję, że jeśli zdrowie dopisze i nic nie nie zepsuje, nawiążemy równą walkę z rywalami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty