Nadjeżdża nowy Mercedes klasy S - klasyka i technologia. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Nowy Mercedes klasy S W222
Nowy Mercedes klasy S W222
Flagową limuzyną Daimlera nie będzie już Maybach tylko Mercedes klasy S. Najnowsza generacja tego modelu to połączenie nowoczesnych technologii, luksusowego wyposażenia z klasycznym nadwoziem niemieckiej limuzyny.
Nowy Mercedes klasy S W222
Nowy Mercedes klasy S W222

Sylwetka Mercedesa klasy S szóstej generacji nawiązuje do poprzedników. Długa maska, opadająca linia dachu, lekko pochylona klapa bagażnika i klasyczne proporcje limuzyny - to w S-klasie nie zmieniło się od lat. Najnowszy model - W222 - wyróżnia się wielkim wlotem powietrza i reflektorami, w których wykorzystano tylko diody LED. Mercedes klasy S jest samochodem, w którym nie ma ani jednej żarówki.

Nadwozie nowej S-klasy jest też wyjątkowo opływowe. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0,24. To rekordowy wynik, jak na limuzynę klasy wyższej.

Nowy Mercedes S ma 5,12 m długości, 1,89 m szerokości, 1,48 m wysokości i rozstaw osi 3,05 m. Wersja z przedłużonym nadwoziem - od której zaczęto projektowanie samochodu - jest dłuższa (mierzy 5,25 m) i ma większy rozstaw (3,16 m).

W pierwszym roku produkcji Mercedes klasy S będzie oferowany do wyboru w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym V8 i turbodieslem: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie mają niższe zużycie paliwa od poprzedników i spełniają wymogi normy emisji spalin Euro VI. Wkrótce do sprzedaży ma trafić także wariant S 500 Plug-In HYBRID, czyli pierwszy Mercedes klasy S, zużywająca mniej niż 4 l/100 km.

Za przeniesienie napędu odpowiada siedmiobiegowa skrzynia automatyczna 7G-TRONIC PLUS.

Nowy Mercedes S-klasa ma w pełni niezależne, pneumatyczne zawieszenie. Z przodu zastosowano zawieszenie czterowahaczowe, z tyłu wielowahaczowe. Standardem - oprócz pneumatyki - jest układ zmiennego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS.

Do Mercedesa S 500 można też zamówić system, który z wyprzedzeniem wykrywa nierówności. Jeśli kamera umieszczona z przodu auta je zauważy, komputer automatycznie zmieni ustawienia tłumienia.

Mercedes klasy S jest wyposażony w kamery i czujniki radarowe, które wykrywają zagrożenie i mają 360-stopniowe pole widzenia. Elektronika w samochodzie potrafi m.in. wykrywać pieszych i rozpocząć automatyczne hamowanie, przyhamować S-klasę, gdy znajdzie się ona zbyt blisko poprzedzającego pojazdu, czy zapobiec opuszczeniu pasa ruchu. System Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez ryzyka oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka, bo komputer wykryje inne pojazdy i zmieni ustawienia snopa światła. Są też czujniki wykrywające zmęczenie kierowcy i układ Night View Assist Plus, który może ostrzec kierowcę przed pieszymi czy zwierzętami na nieoświetlonym odcinku drogi. Gdy system wykryje zagrożenie, automatycznie przeł pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu samochodu, poprzez automatyczne przełączy wyświetlacza prędkościomierza na podgląd obrazu z kamery i zaznaczy wykryte obiekty.

W Mercedesie S-klasy zastosowano też światła STOP, których intensywność maleję nocą lub w korku.

Luksusowo wyposażoną kabinę Mercedesa S wyróżniają dwa elementy - wyświetlacze TFT umieszczone na desce rozdzielczej i system masażu na przednich fotelach i tylnej kanapie. Wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy umieszczono obok siebie - lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować multimediami, klimatyzacją i innymi systemami auta. Wyświetla też mapy nawigacji GPS. Ciekawostką jest też dotykowa klawiatura telefoniczna na konsoli środkowej.

Podgrzewane i wentylowane fotele wyposażono też w system masażu. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym jeden z efektem gorących kamieni.

Ceny nowego Mercedesa klasy S w Niemczech zaczynają się od niecałych 80 tys. euro, czyli ok. 335 tys. zł. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty