Najmniejszy SUV BMW

(mp)
Nazywa się X1 i jeszcze w tym roku dołączy do większych braci – X3, X5 i X6. Oto najnowsze rekreacyjno-terenowe BMW.

Fot. BMW
Fot. BMW

Samochód przypomina nieco wyrośniętą Serię 1. Należy do kompaktowych SUV-ów klasy premium. Będzie więc rywalizował m.in. z Audi Q5.

X1 przeznaczony jest dla pięciu osób. Bagażnik ma pojemność 420 l. Można ją zwiększyć do 1350 składają oparcie tylnych siedzeń (dzielone w proporcjach 40/20/40), które dodatkowo ma regulację nachylenia.

W sprzedaży znajdą się wersje z napędem na tylną oś i na cztery koła. Pod maskę trafią trzy silniki wysokoprężne i jeden benzynowy.

Najmniejszy z diesli ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 143 KM. To jednostka stosowana już w BMW Serii 1. Samochód w nią wyposażony, z napędem na tył, rozpędza się do setki w 9,6 sekundy, może jechać z prędkością 200 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km. W przypadku

Fot. BMW
Fot. BMW

odmiany xDrive, czyli z napędem na cztery koła, przyspieszenie trwa 10,1 sekundy, prędkość maksymalna to 195 km/h, a spalanie - 5,7 l/100 km.

Większa jednostka wysokoprężna - 2,0 l/177 KM - znana jest chociażby z BMW Serii 3. Umożliwia rozpędzenie BMW X1 xDrive od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i jazdę z prędkością 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości). Średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km. Odmiana z napędem na jedną oś przyspiesza do setki w 8,1 sekundy, jej prędkość maksymalna wynosi 205 km/h (218 km/h w konfiguracji do dużych prędkości), a średnie spalanie - 5,3 / 100 km.

2-litrowy, podwójnie doładowany silnik wysokoprężny osiągający 204 KM dostępny będzie tylko w wersji z napędem na cztery koła. Pozwoli na rozpędzenie SUV-a od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i umożliwi jazdę z prędkością 205 km/h (223 km/h w konfiguracji do dużych prędkości).

Najmocniejszą jednostką, stosowaną w X1 xDrive28i, będzie 6-cylindrowy, rzędowy silnik

Fot. BMW
Fot. BMW

benzynowy 3,0 l/258 KM. Zapewni on przyspieszenie na poziomie 6,8 sekundy i jazdę do 205 km/h (230 km/h w konfiguracji do dużych prędkości), przy średnim zużyciu paliwa 9,4 l/100 km.

Oferta obejmie pakiet systemów zmniejszających zapotrzebowanie na paliwo i ograniczających emisję CO2. Należy do nich odzyskiwanie energii hamowania. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub naciśnie pedał hamulca, alternator zamieni energię kinetyczną pojazdu w prąd i wykorzysta ją do ładowania akumulatora. W efekcie, akumulator jest mniej zależny od silnika, co przyczynia się do obniżenia spalania.

Temu samemu celowi służy funkcja Auto Start Stop. Podczas postoju, gdy sprzęgło nie jest używane, silnik wyłącza się automatycznie, a włącza się w momencie ponownego użycia sprzęgła.

Dodatkowo elektroniczny system, za pomocą wskaźnika zmiany biegów, zasugeruje kierowcy jakie przełożenie jest w danym momencie najbardziej odpowiednie, by zoptymalizować zużycie paliwa.

W skład wyposażenia standardowego wejdą przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne. Opcjonalnie oferowane będą m.in. obsługiwany elektrycznie szklany dach panoramiczny, reflektory ksenonowe i rozbudowany system nawigacyjny współpracujący z systemem obsługi BMW iDrive nowej generacji. Obsługuje się go za pomocą pokrętła, przycisków umieszczonych na konsoli środkowej i pod panelem obsługi klimatyzacji. Informacje pojawiają się na wkomponowanym w deskę rozdzielczą monitorze pokładowym. Alternatywnie do standardowego systemu audio oferowane będą systemy HiFi.

BMW X1 trafi do polskich salonów w październiku.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW

 

 

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty