4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generuje moc systemową 680 KM, a przy prędkości obrotowej niewiele przekraczającej obroty biegu jałowego zapewnia 850 Nm momentu obrotowego. W efekcie pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 310 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,0 l/100 km. W trybie całkowicie elektrycznym najmocniejsza odmiana Sport Turismo może pokonać do 49 km z zerową lokalną emisją spalin.
Auto oferuje systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem oraz opcjonalną tylną osią skrętną. Kolejną innowacją jest niespotykany w segmencie adaptacyjny spojler dachowy. Może być on nachylony w jednej z trzech pozycji, zależnie od warunków jazdy i wybranych ustawień pojazdu.
Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście
Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?
Model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo można już zamawiać – jego ceny w Niemczech startują od 188 592 euro z VAT. Bogate wyposażenie standardowe obejmuje m.in. elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) wraz z blokadą tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe lekkie obręcze 911 Turbo Design, wspomaganie układu kierowniczego Plus oraz klimatyzację pomocniczą. Podobnie jak wszystkie modele Panamera Sport Turismo o mocy przekraczającej 324 kW (440 KM), tak i nowy topowy wariant korzysta z adaptacyjnego trójkomorowego zawieszenia pneumatycznego z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM), zapewniającego szeroką rozpiętość pomiędzy wysokim poziomem dynamiki jazdy i komfortem podróżowania.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?