Największym zainteresowaniem cieszy się BMW. Ta niemiecka marka zdeklasowała rywali w aż 15 krajach, poczynając od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, Austrię, Węgry po większość krajów Półwyspu Bałkańskiego (Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne).
Drugie miejsce, osiągając szczyt popularności wśród internautów w 10 krajach, zajmuje Mercedes-Benz. Jego pasjonatów należy szukać w Rosji, Azerbejdżanie, Armenii, Albanii, ale również w niektórych krajach Europy Zachodniej (Portugalia, Luksemburg, Belgia).
Natomiast Polska opowiedziała się po stronie japońskiej Toyoty. Towarzyszą jej takie kraje jak Bułgaria, Grecja, Litwa oraz Łotwa.
Zaraz za podium, ex aequo, znalazły się Volkswagen i Tesla. Amerykańska marka elektrycznych samochodów osobowych triumfuje w Irlandii, Liechtensteinie, Norwegii oraz Szwajcarii. Z kolei niemiecki produkt szczególnie przypadł do gustu Hiszpanom, Włochom i mieszkańcom Europy Wschodniej (Białoruś, Ukraina).
Południowokoreańskie samochody Hyundai osiągnęły największą liczbę wyszukań w zaledwie trzech krajach: u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Słowacja) oraz na Islandii.
Dwie francuskie marki, Peugeot i Renault, oraz szwedzkie Volvo zamykają zestawienie. Wśród miłośników Peugeota wymienić należy Duńczyków i Francuzów. Pozostali „gracze” znaleźli zwolenników w Turcji (Renault) i w Szwecji (Volvo).
Metodologia i źródło danych
Badanie polegało na porównaniu średniej liczby wyszukań online za ostatnie cztery lata 64 marek samochodów. Dane archiwalne pochodzą z Google Keyword Planner. Statystyki dla Andory, Malty, Monako, San Marino i Watykanu były niedostępne.
Źródło: Picodi.com
Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Nissana
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?