Wśród siedmiu układów napędowych, które emitują poniżej 100 gram CO2 na kilometr, znaleźć można 125-konny silnik
benzynowy 1.0 EcoBoost, czyli zdobywcę tytułu „International Engine of the Year”. Generuje on osiągi porównywalne z jednostką o pojemności 1,6 litra przy zapotrzebowaniu na paliwo znacznie mniejszego silnika. Motor ten dostępny jest również w wersji 100-konnej, która może się pochwalić najniższym spalaniem w swojej klasie (4,3 l/100 km). Nowego Forda Fiesta można również zamówić z silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq TDCi w wersji ECOnetic Technology i z pięciostopniową przekładnią, który zadowala się 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 87 gram CO2 na kilometr.
Pozostałe układy napędowe zapewniające poziom emisji poniżej 100 gram CO2 na kilometr to: 65 i 80-konne silniki 1.0 Ti-VCT z układem bezpośredniego wtrysku paliwa, kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą oraz systemem Auto-Start-Stop, które potrzebują zaledwie 4,3 litra na 100 kilometrów. 75-konna jednostka wysokoprężna 1.5 Duratorq TDCi, która zadowala się 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów oraz 95-konny silnik wysokoprężny 1.6 Duratorq TDCi, który zużywa 3,6 litra na 100 kilometrów
Dzięki obniżeniu współczynnika oporu powietrza do 0,328 w nowej, europejskiej generacji Forda Fiesta udało się w jeszcze większym stopniu ograniczyć poziom emisji CO2 oraz zapotrzebowanie na paliwo. Ponadto Ford Fiesta w wersji ECOnetic Technology posiada nadwozie i podwozie o poprawionych właściwościach aerodynamicznych, zoptymalizowane przełożenie przekładni zębatej oraz opony o obniżonych oporach toczenia.
Firma Ford zwiększyła również dostępność systemu oszczędnego trybu pracy silnika EcoMode w wersjach ECOnetic Technology. System nagradza oszczędny styl jazdy wyświetlając kolejne płatki na trzech kwiatach, z których każdy reprezentuje odpowiednio zmianę biegów, prędkość oraz płynność jazdy. Z doświadczeń firmy Ford wynika, iż podczas długoterminowej eksploatacji pojazdu ekologiczny styl jazdy pozwala oszczędzić 10% paliwa.
* Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy EC 715/2007. Ze względu na odmienne cykle pomiarowe oraz przepisy dane te mogą różnić się od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach świata.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?