Nissan DeltaWing w amerykańskiej serii Le Mans

(ip)
Nissan DeltaWing, samochód wyścigowy o sylwetce strzały, który trzy miesiące wcześniej wziął udział w legendarnej imprezie 24h Le Mans, wystąpi w finale amerykańskiej serii Le Mans (ALMS). Wyścig zostanie rozegrany w dniach 17-20 października na torze Road Atlanta w USA.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Informację tę ogłosił dziś Wiceprezes Nissan Americas Bill Kruger w północnoamerykańskiej centrali Nissana w Nashville w stanie Tennessee.

Nissan DeltaWing zaprojektowany i zbudowany z myślą o ukończeniu słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans przy zużyciu połowy paliwa i zestawów opon niezbędnych współczesnym sportowym prototypom musiał wycofać się z klasycznego francuskiego wyścigu wytrzymałościowego już po sześciu godzinach z powodu kolizji z innym pojazdem.

Ze względu na występy w innych wyścigach, żaden z trzech kierowców startujących Nissanem DeltaWing w Le Mans - Motoyama, Marino Franchitti i Michael Krumm - nie może wziąć udziału w prestiżowym Petit Le Mans ALMS. Zamiast nich na tor wyjedzie zwycięzca pierwszej edycji GT Academy Nissana, czyli Hiszpan Lucas Ordonez, oraz mistrz klasy PC amerykańskiej serii Le Mans Gunnar Jeannette.

- „Jedyna rzecz, która nie poszła po naszej myśli to sposób, w jaki ten wyścig się dla nas zakończył - ale na to nie mieliśmy przecież żadnego wpływu. Rozczarowanie było tym większe, że wykazaliśmy skuteczność zastosowanej technologii. Jednakże byliśmy pod ogromnym wrażeniem wsparcia i życzliwości dla zespołu ze strony fanów, dlatego uważamy, że jesteśmy im winni kolejny start" - powiedział Darren Cox, Dyrektor Generalny europejskiego oddziału Nissana.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Na podstawie analizy zużycia paliwa i opon w czasie ponad sześciogodzinnego pobytu DeltaWing na torze w Le Mans można przyjąć, że samochód miał wszelkie szanse, aby ukończyć 24-godzinny wyścig wykorzystując połowę paliwa i opon potrzebnych każdemu z jego rywali.

Standardowy LMP2 na Le Mans spala 2350 litrów paliwa i zmienia opony co 300 mil, zużywając dziewięć kompletów. 1 galon paliwa wystarczał na przejechanie 5 mil (56,5 l/100 km) w przypadku LMP2, natomiast w przypadku Nissana DeltaWing było to aż 10,7 mili (26,4 l/100 km).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty