Nissan GT-R zdominował klasę SP8T w 24h Nurburgring

(ip)
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Lucas Ordonez, zwycięzca pierwszej edycji GT Academy, zaliczył kolejny z najważniejszych wyścigów wytrzymałościowych świata. Prowadzony przez niego Nissan GT-R dotarł do mety 24-godzinnego wyścigu Nürburgring.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Wspólnie z kolegami z zespołu, Kazunori Yamauchi, Yasukichi Yamamoto i Tobiasem Schulze, hiszpański kierowca ukończył wyścig rozgrywany na słynącym z wysokiego poziomu trudności, 25-kilometrowym odcinku Nordschleife, zajmując 30. miejsce w klasyfikacji ogólnej i pierwsze w klasie SP8T.

To imponujący wynik, zważywszy, że Nissan GT-R Club Track Edition nr 123 jest samochodem seryjnym, rywalizującym z wieloma najlepszymi samochodami wyścigowymi świata.  

- „Pierwszy odcinek rozpocząłem dość ostrożnie" - powiedział Lucas po wyścigu. - „Wyprzedzanie na Nordschleife to wielka frajda, więc i mnie jazda sprawiała wiele przyjemności, ale miałem też świadomość, że do wielu spektakularnych wypadków dochodzi właśnie na początku wyścigu, dlatego starałem się nie szarżować".

Lucas najbardziej lubił jazdę nocą, kiedy samochód wykazywał „doskonałe" właściwości jezdne, a w Nordschleife można było pójść na całość. Kolejna runda sprowadzała jednak na ziemię.

- „Kiedy po udanym nocnym etapie rano znów przyszła moja kolej, w pełni zacząłem zdawać sobie sprawę ze stopnia trudności" - powiedział Lucas. - „Temperatura rosła błyskawicznie, co wyraźnie zmieniało właściwości jezdne samochodu w porównaniu z nocą. GT-R wciąż spisywał się wyśmienicie, ale musiałem koncentrować się na zmianach w jego charakterystyce".

- „Współpraca z japońskimi kierowcami układała się bardzo dobrze" - kontynuował. - "W czasie tego weekendu wiele się nauczyłem, znajdując nowe powody do szacunku dla GT-R i tego niesamowitego toru".

W klasie SP8T startował także Nissan GT-R Club Track Edition z nr 23 z załogą w składzie: Michael Krumm, Toshio Suzuki, Kazuki Hoshino i Tetsuya Tanaka. Ten zespół zajął 99. miejsce w klasyfikacji ogólnej i drugie miejsce w swojej klasie.

- „To dobry wynik w ramach programu rozwoju samochodu" - powiedział Krumm. - „Jak na samochód przystosowany do jazdy po drogach publicznych, to bardzo szybkie auto, dotrzymujące tempa samochodom GT3 - ma dobre osiągi, a jazda z nim daje wiele przyjemności".

Doroczny 24-godzinny wyścig na Nordschleife, zwanej także „Zielonym Piekłem" to ważne wydarzenie w kalendarzu wyścigów wytrzymałościowych i jedna z najtrudniejszych imprez na świecie. W obecności 235 000 widzów Nissan GT-R przeszedł kolejny ważny etap rozwoju, a pierwszy zwycięzca GT Academy udowodnił, że podoła każdemu wyzwaniu, jakie stawia się przed „tradycyjnym" kierowcą wyścigowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty