Opracowane przez japońskich inżynierów stopy metali charakteryzują się odpornością na rozciąganie o sile do 1.2 GPa. Co więcej, szkielet nadwozia zbudowany z tego materiału jest o 25% lżejszy, od konstrukcji ze stali tradycyjnej. Jak podaje producent, znacząco przyczynia się to do zmniejszenia zużycia paliwa.
Choć nowe materiały są droższe niż te stosowane dotychczas, to ich stosowanie obniża koszty produkcji. Wynika to z faktu, iż dzięki zwiększonej wytrzymałości, konstrukcja nadwozia wymaga mniejszej ilości surowca. W pierwszej kolejności, materiał ten będzie stosowany w autach marki Infiniti, jednak od 2017 roku także modele Nissana.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?