Choć BMW nie opublikowało jeszcze zdjęć tego modelu, prototypowe egzemplarze M6 zamaskowane specjalną folią widziano już podczas testów na torze Nurburgring, a także ulicach Bawarii. Z zewnątrz, auto wyróżniać się będzie przede wszystkim agresywną stylistyką przedniego zderzaka, który zostanie wyposażony w powiększone otwory wentylacyjne. Jednak różnice w nadwoziu nie ograniczą się jedynie do zmian w stylistyce. Dach oraz maska zostaną wykonane z włókna węglowego, zaś obręcze aluminiowe z lżejszego stopu tego metalu. Wszystko to jest podyktowane dążeniem do obniżenia masy własnej pojazdu.
Poprzednie BMW M6 było napędzane jednostką przejętą z sedana M5. Nie inaczej jest w tym przypadku. Wolnossący silnik V10 ustąpił miejsca podwójnie doładowanemu motorowi V8 z najnowszej "M-piątki". Generuje on 560 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi pojazdu nie są jeszcze znane. Jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie powinno zająć mu więcej, niż 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna z pewnością będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Jak przyznają przedstawiciele BMW, model M6 nie powinien być porównywany z np. Porsche 911, lecz m.in. Mercedesem SLS. Coupe od bawarskiego producenta ma być luksusowym pojazdem klasy Gran Turismo. - "BMW M6 w dalszym ciągu jest w 100% praktycznym autem do jazdy na co dzień. Świetnie radzi sobie zarówno podczas jazdy na autostradzie, jak i torze wyścigowym. Chcieliśmy stworzyć uniwersalny pojazd, który zapewnia sportowe osiągi" - powiedział jeden z pracowników BMW w wywiadzie z portalem Autocar.
Wersja coupe zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas targów samochodowych w Genewie. Na wersję cabrio przyjdzie nam zaczekać do drugiej połowy 2012 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?