Nowe Kangoo

(mp)
Wprowadzone w 1997 r. Kangoo sprzedano w ilości ponad 2,2 mln sztuk. Jego następca ma kontynuować dobrą passę francuskiego kombivana.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Nowe Kangoo jest produkowane w zakładach MCA w Maubeuge (Francja). W porównaniu z poprzednikiem auto zbudowane na płycie podłogowej Renault Scenica urosło o 18 cm wzdłuż. Jest też szersze. W stosunku do przedniej generacji poszerzono również rozstaw przednich kół (+ 12,2 cm), tylnych (+ 12,1 cm) oraz rozstaw osi (+ 10,2 cm).

 

Zwiększyła się dzięki temu ilość miejsca w środku - o 11 cm nad podłokietnikami z przodu i 9 cm z tyłu oraz o 4,3 cm na wysokości kolan. Aby ułatwić dostęp do tylnych miejsc, zastosowano parę przesuwnych drzwi bocznych otwierających się na szerokość 63,5 cm.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Tylną ławkę dzieloną w stosunku 40/60 składa się z wykorzystaniem dźwigni znajdującej się w górnej części oparcia. Specjalna wkładka łącząca podłogę bagażnika ze złożonym oparciem umożliwia uzyskanie płaskiej powierzchni.

 

Na wypadek konieczności przewozu długich przedmiotów można złożyć w identyczny sposób przednie siedzenie pasażera (w zależności od wersji), co pozwala na załadunek przedmiotów o długości do 2,50 m.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Standardowo, przy pięciu nie złożonych fotelach, pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 660 l (mierzone do półki). W konfiguracji dwumiejscowej, ze złożoną tylną ławką (przy załadowaniu bagażu do wysokości oparć) wzrasta do 1521 l oraz do 2 668 l w konfiguracji z siatką utrzymującą bagaż pozwalającą na załadunek do samego dachu (w opcji).

 

Pojemność ładunkową można dodatkowo zwiększyć do 2866 l po złożeniu tylnej ławki i siedzenia pasażera z przodu (przy załadunku pod dach z wykorzystaniem siatki utrzymującej bagaż). Dostęp do bagażnika ułatwia niski próg (587 mm).

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Bagażnik jest wyposażony w półkę, którą w zależności od potrzeby można umieścić

na dwóch różnych wysokościach. Wytrzymuje ona obciążenie do 50 kg. Konstruktorzy Renault opracowali również rozwiązanie pozwalające na wsunięcie półki za oparcie tylnych siedzeń.

 

Dodatkowo w kabinie pasażerskiej znajdują się schowki o łącznej pojemności niemal 77 l m.in. na podszybiu, w konsoli centralnej pomiędzy przednimi siedzeniami, w desce rozdzielczej i w podłodze przed tylnymi siedzeniami.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Ładowność wynosi od 650 do 800 kg (w przypadku modeli o podwyższonej ładowności).

 

Gama silnikowa nowego Kangoo obejmuje dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny w trzech poziomach mocy. Słabszy z benzyniaków (1.6 8V) rozwija moc 90 KM przy 5500 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy 128 Nm jest dostępny od 3 000 obr./min do 4500 obr/min. Mocniejsza jednostka benzynowa 1.6 16V osiąga moc 105 KM przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowym 148 Nm przy 3 750 obr./min.

 

Diesel o pojemności 1,5 l może rozwijać moc 70 (przy 4000 obr./min), 85 (przy 3750 obr./min) lub 105 KM (przy 4000 obr./min), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 185 Nm przy 1750 obr./min, 200 Nm przy 1900 obr./min i 240 Nm przy 2000 obr./min.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty