Samochody ma napędzać nowa generacja silników trzy- i czterocylindrowych. Pod maskę podstawowej wersji trafi silnik
benzynowy o pojemności 1.5 l. Będzie on w stanie generować 136 KM mocy i 220 Nm momentu obrotowego, który w trybie overboost wzrośnie do 230 Nm.
Prawdopodobnie w wersji Cooper S zastosowanie znajdzie dwulitrowy silnik TwinPower, który generuje 193 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego. W nowej generacji Mini będzie także montowany silnik wysokoprężny z trzema cylindrami o pojemności 1,5 l, który zapewnić ma 115 KM i 270 Nm.
Zgodnie z zapewnieniami producenta, wszystkie jednostki współpracują z nowymi skrzyniami biegów oraz spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Jeden z testowych pojazdów został przyłapany w Niemczech. Auto wydaje się być dłuższe i szersze. Ma też większe reflektory i dłuższą maskę silnika. Wiadomo, że prędkościomierz zostanie przeniesiony z konsoli centralnej do tablicy przyrządów umieszczonej przed kierowcą, a w jego miejscu pojawi się dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.
Nowa generacja Mini ma zostać zaprezentowana 18 listopada podczas salonu w Los Angeles. Auta do sprzedaży mają trafić na początku przyszłego roku.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?