Ma ona umożliwić wprowadzenie w Polsce tzw. systemu tachografu cyfrowego.
Zgodnie z projektem ustawy od 5 sierpnia 2005 r. nowo rejestrowane i wprowadzane do użytkowania pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t wykonujące krajowy lub międzynarodowy transport drogowy oraz przewozy na potrzeby własne muszą być
wyposażone w tachograf cyfrowy. Obowiązkowi temu nie podlegają m.in.: autobusy wykonujące przewozy na trasach do 50 km, pojazdy których maksymalna prędkość nie przekracza 30 km/h i pojazdy używane do niehandlowych przewozów towarowych.
Tachograf cyfrowy z kartami dostępu zastąpi stosowany dotychczas tachograf analogowy. Karty do tachografów cyfrowych wydawane będą za opłatą, na wniosek zainteresowanych osób lub podmiotów. Korzystając z kart do tachografów urządzenie rejestrujące identyfikuje tożsamość posiadacza karty oraz umożliwia transfer i przechowywanie danych o czasie pracy kierowcy.
Karty do tachografów podzielone będą na: karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowe i karty kontrolne.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?