Nowy Lexus TX. Duży SUV z nową hybrydą Plug-in

Paweł Piątek
Lexus TX, nowy, dyży SUV został stworzony przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Będzie zarazem pierwszym autem marki produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI) w Stanach Zjednoczonych. Model ten nie będzie oferowany w Polsce.
Lexus TX, nowy, dyży SUV został stworzony przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Będzie zarazem pierwszym autem marki produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI) w Stanach Zjednoczonych. Model ten nie będzie oferowany w Polsce. Lexus
Lexus TX, nowy, dyży SUV został stworzony przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Będzie zarazem pierwszym autem marki produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI) w Stanach Zjednoczonych. Model ten nie będzie oferowany w Polsce.

Lexus TX nawiązuje stylistycznie do gamy nowych SUV-ów Lexusa, które na nową interpretują charakterystyczny dla marki kształt atrapy chłodnicy. Design przedniego pasa auta jest zbliżony do koncepcji zastosowanej w miejskim crossoverze LBX. Grill ma trapezoidalny kształt i jest wyraźnie oddzielony od opadającej ku dołowi maski, na której, tak jak w miejskim crossoverze, umieszczono emblemat Lexusa. Przednie światła do jazdy dziennej mają kształt odwróconej litery „L” – to drugi model w gamie Lexusa po LBX-ie, w którym zastosowano to rozwiązanie. Tył nowego SUV-a ma charakterystyczną listwę świetlną oraz napis LEXUS.

Lexus TX powstał na zmodyfikowanej platformie GA-K, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz sztywną konstrukcję. W zależności od wersji wyposażenia auto ma sześć lub siedem miejsc, a przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem siedzeń to 570 l. Po złożeniu foteli w ostatnim rzędzie bagażnik powiększy się do 1625 l, a gdy złożone będą drugi i trzeci rząd dostępne będzie aż 2746 l przestrzeni na bagaże.

Lexus zadbał o najwyższą jakość wykonania oraz doskonałe wyciszenie kabiny, stosując m.in. dodatkowe wygłuszenia w podłodze bagażnika. Auto korzysta też z najnowszych rozwiązań technologicznych Lexusa. Najważniejsze informacje dla kierowcy wyświetlane są na 12,3-calowych cyfrowych zegarach, ekran systemu multimedialnego ma przekątną 14 cali, a auto może być wyposażone również w wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Specjalne dla tego modelu stworzono 21-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound System. Standardem w modelu TX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + trzeciej generacji.

Nowy Lexus TX. Nowa hybryda plug-in Lexusa
Lexus TX dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Lexus TX 350 będzie miał turbodoładowany silnik 2.4 l o mocy 278 KM, napęd na przód lub na cztery koła oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Lexus TX 500h będzie korzystał z napędu hybrydowego znanego z modelu RX 500h łączącego silnik 2.4l turbo, z sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz stałym elektrycznym napędem na cztery koła DIRECT4. Łączna moc tej wersji to 371 KM. TX 500h będzie wyposażony w układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Steering), który ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach oraz poprawia stabilność podczas jazdy autostradowej.

Nowością w gamie Lexusa będzie TX 550h+. To pierwsza hybryda plug-in, w której zastosowano silnik 3.5 l V6, przekładnię CVT oraz stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. Łączna moc układu wynosi 412 KM. Auto w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 53 km.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty