Nowa odsłona legendarnego roadstera wyjątkowo poważnie traktuje hasło „sportowy i lekki”, ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe profile stalowe.
Aluminiowa struktura waży zaledwie 254 kg, o 110 kg mniej od porównywalnego nadwozia ze stali. Lekkość daje nowemu Mercedesowi SL przewagę nad konkurencją i poprzednikiem – dla przykładu, masa własnego nowego Mercedesa SL 500 wynosi o 125 kg mniej od poprzednika, a Mercedesa SL 350 – aż o 140 kg mniej.
Nowy motor V8 pod maską Mercedesa SL 500 z pojemności 4663 ccm generuje moc 435 KM – o 12 proc. wyższą od poprzednika, i to mimo pojemności mniejszej o 0,8 litra. Średnie zużycie paliwa spadło o 22 proc., a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 32 proc. – z 530 do okrągłych 700 Nm.
Nowy silnik V6, napędzający Mercedesa SL 350, ma pojemność 3499 ccm i legitymuje się mocą 306 KM oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Apetyt tej wersji wynosi średnio 6,8 l/100 km, o 30 proc. mniej od poprzednika.
Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją ECO start/stop oraz przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Skromne zapotrzebowanie na paliwo silników BlueDIRECT nie przeszkodziło w uzyskaniu sprinterskich osiągów. Mercedes SL 350 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s (o 0,3 s szybciej od poprzednika), a SL 500 w zaledwie 4,6 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika).
Na koniec zimny prysznic. Ceny rozpoczynają się w przypadku SL 350 BlueEFFICIENCY od 431 000 złotych, zaś dla SL 500 BlueEFFICIENCY od 540 000 złotych.
Paweł Puzio
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?