Nowy Mercedes-Benz Klasy G. Odświeżony wygląd i zelyktryfikowane jednostki napędowe

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Mercedes-Benz Klasy G od około 45 lat nie zmienił znacząco swojego wyglądu. Design nadwozia nowych modeli został zmodyfikowany jedynie nieznacznie.
Mercedes-Benz Klasy G od około 45 lat nie zmienił znacząco swojego wyglądu. Design nadwozia nowych modeli został zmodyfikowany jedynie nieznacznie. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy G powstaje od 1979 roku. Najnowszy lifting nie zmienił charakterystycznych detali auta. Aktualizacja wśród nowości przyniosła elektryfikację jednostek napędowych.

Mercedes-Benz Klasy G od około 45 lat nie zmienił znacząco swojego wyglądu. Design nadwozia nowych modeli został zmodyfikowany jedynie nieznacznie. Widoczne zmiany obejmują osłonę chłodnicy z czterema zamiast trzech poziomych listew oraz przedni i tylny zderzak. Nowe panele słupków A oraz spojler na krawędzi dachu przyczyniają się do poprawy aerodynamiki. Wizytówką Gelendy wciąż są klasyczne detale, takie jak zewnętrzne klamki, charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, solidne listwy ochronne, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach czy wystające kierunkowskazy.

Nowe modele są standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe felgi aluminiowe z pięcioma podwójnymi ramionami i wydajne reflektory LED. Do wyboru są także nowe wzory obręczy w rozmiarach od 18 do 20 cali.

Terenowa ikona Mercedes-Benz bazuje na sprawdzonej ramie drabinkowej i ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie. Liczby mówią same za siebie:

  • zdolność pokonywania wzniesień (na odpowiednich nawierzchniach) o nachyleniu nawet 100%, czyli 45 stopni
  • prześwit między osiami: co najmniej 241 mm
  • maksymalna głębokość brodzenia w przypadku wody i błota: 70 cm
  • stabilna jazda na pochyłościach o nachyleniu bocznym dochodzącym do 35°
  • kąt natarcia 31° (z przodu) oraz kąt zejścia 30° (z tyłu; bez haka holowniczego)

Po raz pierwszy we wszystkich wariantach Klasy G dostępny jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z wyświetlaczem kierowcy oraz dotykowym ekranem multimediów, oba o przekątnej 12,3”. Integracja ze smartfonem umożliwia bezprzewodowe połączenie go z MBUX-em za pośrednictwem Android Auto lub Apple CarPlay. Podłączenie innych urządzeń mobilnych umożliwia port USB-C.

Na życzenie wnętrze nowej Klasy G można wzbogacić o dodatkowe elementy zwiększające komfort. Należą do nich uchwyty na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych oraz system rozrywki MBUX dla pasażerów tylnych siedzeń.

Jednostki są teraz w pełni zelektryfikowane – jako miękkie hybrydy z instalacją 48 V. W późniejszym terminie ofertę uzupełni pierwszy w pełni elektryczny wariant Klasy G. Do wyboru jest m.in. wersja G500 z 3-litrową, 6-cylindrową benzynową jednostką o mocy 449 KM i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm. Fani Diesa mogą wybrać wariant G450d, w którym 3-litrowy, 6-cylindrowy diesel ma do zaoferowania 367 KM i 750 Nm. Silnik V8 pozostaje w ofercie i trafił doMercedes-AMG G63. Dostarcza 585 KM i 850 Nm.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty